Tal com explica l’agència ANA, en conjunt, les bicicletes compartides han permès recórrer un total de 187.750 quilòmetres al llarg de l’any, una distància equivalent a gairebé quatre voltes al món o a prop de 890 trajectes entre Andorra i Barcelona, segons les dades facilitades pel Govern.
Pel que fa a la distribució mensual, el mes amb més ús del servei va ser el maig, amb 3.888 trajectes, seguit del juny (3.816), el desembre (3.769), l’agost (3.729), el setembre (3.727) i l’abril (3.725). Aquestes xifres evidencien un ús força regular durant tot l’any, amb lleugers descensos al juliol (2.855) i al febrer (2.996).
Quant als usuaris, el 2025 s’ha registrat una mitjana de 261 persones al mes, amb un total de 3.134 usuaris al llarg de l’any. Aquesta xifra representa un increment significatiu respecte als 2.640 registrats a finals del 2024 i als 1.750 comptabilitzats al tancament del 2023, fet que confirma l’expansió progressiva del servei.
Pel que fa a la infraestructura, Cicland disposa actualment de divuit parades, el mateix nombre que l’any anterior, sense canvis en la seva distribució. Aquestes es divideixen entre estacions fixes i virtuals i es troben repartides per la vall central i Sant Julià de Lòria. Des de l’executiu destaquen, un any més, la importància de les aportacions de la ciutadania com a eina clau per continuar millorant el servei i adaptant-lo a les necessitats de mobilitat sostenible del país.







Comentaris (4)