El Servei Meteorològic estén l’avís taronja a tot el país arran de les fortes ràfegues de vent

L’organisme reconeix que les ratxes registrades al fons de vall han superat lleugerament les previsions a nivell local i s’espera que puguin tornar-ho a fer al migdia; a partir de llavors es rebaixa el nivell d’alerta a groc

Comentaris

El mapa d'avís taronja del Servei Meteorològic.
El mapa d'avís taronja del Servei Meteorològic.

El Servei Meteorològic ha estès aquest matí l’avís taronja per vent a tot el país, després de les fortes ràfegues registrades al fons de vall que han causat, per exemple, caiguda d’arbres a Andorra la Vella que ha obligat a tallar la CG-1 a l’avinguda Salou. Des del servei s’ha reconegut que les ratxes han superat lleugerament les previsions a nivell local i s’espera que puguin tornar-ho a fer al migdia.

Davant d’aquesta situació el Servei Meteorològic ha estès l’avís taronja a tot el país fins al migdia, de fet, segons Protecció Civil, serà fins a les 15 hores. A partir de llavors la força del vent hauria de ser menor i es retornarà a l’avís groc fins a la fi de l’episodi.

Des de Protecció Civil també s’ha recordat que amb aquesta previsió cal evitar les activitats a l’exterior, especialment en zones exposades de muntanya on es poden registrar ràfegues de vent molt fortes.

Comentaris (2)

Trending