Llibertat condicional per a tres dels contendents de la ‘batussa de la barra de ferro’

El que va propinar el primers cops al carrer Prat de la Creu i els dos que van acudir al pis del quart integrant del grup, pendent encara de respondre a la Batllia, hauran de fer 12 mesos de presó si en els propers quatre anys tornen a tenir algun problema

Els fets inicials van tenir lloc al carrer Prat de la Creu.
Els fets inicials van tenir lloc al carrer Prat de la Creu. Toni Solanelles

Tres dels quatre detinguts arran de la ‘batussa de la barra de ferro’ hauran de fer 12 mesos de presó si en els propers quatre anys cometen alguna infracció de naturalesa penal. De moment, tant ells com el quart detingut, el que es va veure sorprès en el seu domicili després de l’altercat al carrer Prat de la Creu, que està pendent de respondre davant l’autoritat judicial, es troben en llibertat. En el cas, ja s’ha dit, del que va emprar el tros de ferro i els que van ‘assaltar’ el pis del seu suposat company, ho estan de forma condicional. 

L’origen de tot plegat rau en una festa regada d’alcohol en recinte del casino. Havien sortit els quatre homes, de 27, 36, 39 i 40 anys. Són, o eren, que tot pot ser, companys de feina. No se sap massa ben bé perquè van començar a discutir. No sembla que fos res d’important. Però la discussió va anar pujant de nivell i a l’exterior del recinte d’oci de Prat de la Creu es va embolicar la troca. L’altercat va acabar sent de dos vers els altres dos. I en un moment donat, el més jove de tots, es va sentir atemorit. I va recórrer a una barra de ferro que va trobar en unes obres que es fan en les immediacions d’on es trobaven per, diguem-ho així, defensar-se.

Els fets van tenir lloc en les immediacions d'una parada de bus de Prat de la Creu.

Relacionat

Quatre companys de feina surten de festa i acaben a cops de barra de ferro

Sort encara que no va pegar contra el cap. Però sí que li va fer una lesió sagnant al rostre que no va requerir gaire atenció mèdica. Això sí, l’altercat va ser de tal calibre, a les 4 de la matinada, i hi havia força gent al carrer que va veure la baralla, que van acabar alertant la policia. I es va procedir a detenir l’agressor. No semblava que la cosa hagués d’anar a més. Però hi va anar. En principi, tots haurien anat cap a casa seva. Però al cap d’unes hores, els dos que s’havien aliat en batussa inicial van decidir presentar-se al pis de qui havia fet costat a l’agressor de la barra de ferro. 

El pis en qüestió, a l’avinguda del Pessebre d’Escaldes, va ser violentat pels dos homes, que es van colar dins sense el permís de l’altre. El van amenaçar i el van agredir enviant-lo a l’hospital per molt que va esgrimir un ganivet de cuina per mirar de fer por als ‘convidats’ que no volia. En tot cas, diumenge a la tarda -tots els fets van ocórrer durant la matinada, la nit i el matí- la policia va detenir els tres homes que havien estat en la batussa inicial i l’altercat posterior.

La primera part de la batussa va tenir lloc al carrer Prat de la Creu.

Relacionat

Els tres companys del detingut per la barra de ferro van ser arrestats després per esbatussar-se

Qui es va veure sorprès a casa i va esgrimir el ganivet va ser alliberat per ordre del fiscal i ja no va passar a disposició judicial. Ho haurà de fer quan el citi l’administració de Justícia. Els altres tres sí que van haver de respondre davant el batlle de guàrdia. En torns diferents, és clar. I acusats de delictes diversos. Però les penes imposades van ser les mateixes per als tres. Dotze mesos de presó condicional. I condicionada a què? A tenir un bon comportament en els propers quatre anys. Qualsevol infracció penal que cometin, a priori, els hauria de portar a la presó durant un any més enllà del que li correspongui, o el que els correspongui, pels nous eventuals delictes que hagin comès.  

Comentaris (1)

Trending