Des d’Estadística es detalla que a 30 d’abril hi havia 59.997 autoritzacions en vigor, el que suposa una variació anual positiva del 2,4%, de les quals 55.566 eren autoritzacions prorrogables, un 2,2% més de les que hi havia a 30 d’abril del 2025.
Pel que fa a les autoritzacions de residència i treball, com s’ha dit, són 43.155, i les de residència són 10.345, el que representa una variació anual positiva del 2,0% i del 3,3%, respectivament. Les autoritzacions per treball fronterer són 1.966, és a dir, 61 més que al mateix període anterior (+3,2%).
Quant a les autoritzacions temporals, les de treball temporal són 4.099 (+4,8%) i les de treball temporal per a empreses estrangeres són 203, amb una variació positiva del 4,1%.
Durant el període Febrer - Abril del 2026, el nombre de baixes del país se situa en 284, un +27,9% respecte al mateix període anterior.
Igualment, les autoritzacions inicials baixen un 22,2% i se situen en 1.284. En aquest cas, de les prorrogables se n’han autoritzat 939, un 32,8% menys que al mateix període anterior. De permisos de residència i treball, se n’acorden 515, equivalent a una variació anual del -43,1%. Els permisos de residència suposen 352 autoritzacions, un -12,4% respecte al mateix període anterior. S’han acordat 65 permisos per treballadors fronterers, un 11,0% menys que al mateix període anterior.
Quant a les autoritzacions temporals, les de treball temporal són 197 i augmenten un 72,8% respecte al mateix període anterior. Les autoritzacions temporals per a empreses estrangeres són 116, augmenten un 9,4%, i les de treball temporal per recerca i estudis, pràctiques formatives i entrenaments esportius (29 autoritzacions) tenen una variació del -9,4% respecte al mateix període anterior. S’han atorgat 3 autoritzacions de treballador fronterer temporal.
PERFILS I NACIONALITATS
Pel que fa als perfils professionals, els grups amb una variació positiva més significativa són “Operadors d’instal·lacions i maquinària, i muntadors” amb un +84,8% (28 autoritzacions més que al mateix període anterior) i “Personal directiu de les empreses i de les administracions públiques” amb un +39,2% (20 autoritzacions més).
Els grups amb les variacions absolutes i negatives més significatives són “Tècnics i professionals de suport” amb un -43,2% (108 autoritzacions inicials menys) i “Artesans i treballadors qualificats de les indústries manufactureres, la construcció i la mineria, llevat dels operadors d'instal·lacions i maquinària” amb un -30,4% (75 autoritzacions inicials menys).
De les 1.284 autoritzacions inicials, 515 (40%) són de residència i treball, 352 (27,4%) de residència i 197 (15,3%) temporals.
Per nacionalitats, “Altres nacionalitats” és el col·lectiu més representat amb un total de 565 autoritzacions (44,0%), seguits dels espanyols amb 544 autoritzacions (42,4%). Els francesos i els portuguesos representen l’11,1% i el 2,5%, respectivament.
D’aquestes 565 autoritzacions inicials d’altres nacionalitats, 108 (19,1%) corresponen a persones de nacionalitat colombiana, 101 (17,9%) a persones amb nacionalitat argentina i 58 (10,3%) a persones amb nacionalitat peruana. El 52,7% restant correspon a persones d’altres nacionalitats.








Comentaris