Fonts properes al SIP recorden que “ningú no ens ha informat al respecte i el que sabem, ho sabem pels mitjans de comunicació”, amb la qual cosa s’està a l’espera d’una comunicació oficial. És evident que el ministeri de Justícia ja ha arribat a un acord amb el propietari actual del terreny on es va bastir la que va ser la seu d’Arch Led. La parcel·la es dividirà i una part de la mateixa, d’uns 1.600 metres quadrats, serà adquirida per l’administració. Queda just davant per davant del centre actual. Just on confronten les finestres d’algunes de les cel·les actuals.
Ja hi ha signat un acord de compravenda i la intenció és que la parcel·la es pugui escripturar en favor de l’administració abans de l’estiu. Govern en pagarà uns 260.000 euros i la voluntat és aixecar des de zero un edifici nou que, fonamentalment, acolli dependències per a salut mental i espais destinats a la reinserció dels interns. Però tot plegat és molt incipient. Funcionaris consultats dubten ara mateix de la viabilitat d’un mòdul integral per a interns amb patologia mental. “Actualment només hi ha un usuari amb mesures de seguretat arran del seu estat mental.”
Aquests mateixos consultats destaquen que, pel que pot semblar, l’obra que es planteja és molt important. I que no n’acaben de veure la viabilitat. Però que el ministeri o la direcció, si fos el cas, hauria de donar detalls de tot plegat. Altres fonts sindicals han recordat que “es tracta d’un reivindicació històrica de tots els sindicats” i “ja era hora que ens facin una mica de cas”. Cert és, però, que “es va tard” i caldrà veure si ara hi ha les mateixes necessitats o no.








Comentaris