El penitenciari acusat per les internes d’espiar-les està expedientat pel cas de les miccions

El funcionari de presons hauria agafat la baixa més enllà que té oberta, ja abans de la carta de les recluses, una comissió per valorar i revisar si el seu estat de salut és apte per a la feina que fa

El mur que hi ha a l'entrada del centre penitenciari.
El mur que hi ha a l'entrada del centre penitenciari. Toni Solanelles

El funcionari de presons a qui les set internes al centre penitenciari acusen d’espiar-les quan s’estan dutxant, és a dir, d’assetjar-les, ja té obert des de fa unes setmanes un expedient disciplinari, que tampoc seria el primer, arran de l’afer de les miccions d’un pres preventiu que haurien mullat dos reclusos més. El penitenciari, segons algunes fonts, s’ha posat de baixa mèdica per mirar de rebaixar la tensió i el malestar que l’escrit remès a la direcció per les preses ha causat.

Segons la missiva firmada per totes les dones que estan actualment a la Comella, el zelador en qüestió sol tenir la mala mania, per dir-ho així, d’obrir la finestreta o directament d’entrar a les cel·les quan alguna de les internes està a la dutxa, situació que, òbviament, les incomoda. El fet ja havia estat denunciat verbalment a la direcció. Però davant la suposada inoperància dels màxims responsables del centre penitenciari, les internes finalment s’haurien posat d’acord per fer arribar una queixa escrita tot fent el prec de posar en coneixement de la fiscalia dit comportament del funcionari.

Una imatge de l'exterior del centre penitenciari.

Relacionat

Les internes del centre penitenciari acusen un funcionari d’assetjar-les quan es dutxen
 

La direcció del centre penitenciari, segons fonts oficials, estaria avaluant la carta i indagant sobre els fets. Altres fonts van assegurar que dijous mateix, quan va transcendir la missiva, es van recollir imatges de les càmeres per analitzar i indagar sobre la denúncia feta per les internes. El que exposen no només es pot tractar d’una falta administrativa, molt probablement s’estaria tractant d’un comportament punible i tipificat al Codi penal. D’aquí que la fiscalia és possible que hi pugui acabar entrant.

Accés principal al centre penitenciari.

Relacionat

Atribueixen faltes molt greus al comandament i als dos agents del cas de les miccions a la presó

I el funcionari en qüestió també està sent investigat, amb dos funcionaris més, per l’afer de les miccions i el presumpte tracte degradant a reclusos. En aquell cas eren tres els interns que es van veure afectats. Les fonts consultades han assegurat que no són pas els primers fets o comportaments anòmals que protagonitza el funcionari en qüestió, que ja hauria tingut altres expedients. De fet, tindria una comissió oberta, ja abans dels dos fets descrits, per avaluar si el seu estat de salut és apte per desenvolupar la tasca que està fent.

Algunes de les internes també van subscriure una segona queixa, contra un altre funcionari, posant de relleu la incomoditat que comporta el suposat fet que aquest segon vigilant mantingui una relació ‘especial’ amb una de les preses, circumstància que la implicada negaria. En aquest cas, el penitenciari mantindria un sepulcral silenci i estaria a l’expectativa de qualsevol decisió que pugui adoptar la direcció.

Comentaris (9)

Trending