Ja va ser amb la direcció de Francesc Tarroc, el 2019, quan es van adquirir els primers dispositius. Posteriorment, ja amb Garcia novament al capdavant de la institució, i al tomb del 2022, es van adquirir més càmeres. Però no s’han utilitzat mai. Fins al punt que s’ha hagut d’actualitzar el programari necessari perquè puguin ser operatives. El director de la presó ha assegurat que “hi estàvem treballant” però també ha admès que “es podia haver fet abans”. De fet, segons altres fonts, fins i tot fa anys que hi ha un esborrany de protocol que es va guardar en un calaix i que, és possible, que sigui el que s’actualitzi ara també.
Perquè el que és clar és que la utilització dels dispositius “s’ha de protocol·laritzar”. S’ha de deixar clar quan s’ha d’usar i quan no la càmera, qui l’ha d’usar, de quina manera s’han de transferir els dispositius, com s’han de fer i qui ha de fer la descàrrega de les imatges… tot ha de quedar clarament definit. Segons Garcia hi estan treballant els alts comandaments del centre juntament amb la persona que recentment va ser nomenada responsable de seguretat de la presó, que és un funcionari uniformat.
El director de la presó ha vingut a donar a entendre que davant el cas del funcionari acusat d’una agressió sexual la situació s’ha accelerat una mica més però que ja ve la feina d’abans. I el que sí que no s’ha aventurat Garcia ha estat a pronosticar quan podran entrar en servei els dispositius: “Quan estigui tot enllestit i preparat.”








Comentaris (2)