“Calia un règim específic per a futbolistes”, ha reconegut Molné, que ha remarcat que s’ha volgut assolir el compromís contret amb la Federació Andorrana de Futbol (FAF), però sempre mantenint la política de “sostenibilitat immigratòria” i evitant afectar altres sectors professionals.
La quota específica per a futbolistes entrarà en vigor el 29 de setembre, tres dies abans que la quota general, per tal de poder començar la competició el cap de setmana del 4 i 5 d’octubre, tal com s’havia anunciat.
Les 70 places disponibles en la quota, d’entrada, no cobreixen els 88 futbolistes que els clubs havien anunciat que tenien pendents d’inscriure, però des del Govern s’assegura que la xifra final s’ha consensuat amb la FAF i correspon a un 10% de la mitjana d’assalariats que ha tingut el sector els darrers temps. Tot i així, Molné ha admès que no sap què passarà amb la resta de jugadors.
Igualment, ha detallat que des d’ara fins a finals d’abril s’han previst reunions per tal de “modular i veure el règim que cal aplicar als futbolistes”. De fet, la titular de Justícia i Interior s’ha remès a les manifestacions de la ministra d’Esports, Mònica Bonell, que va apuntar la voluntat d’aprofitar més el talent local, si bé ha insistit que la manera com s’aplicaria el nou règim es consensuarà amb la FAF i els equips durant els propers mesos.
QUOTA GENERAL
D’altra banda, el consell de ministres també ha donat llum verda al reglament de la quota general. Tal com es va anunciar s’ha previst un contingent de 900 permisos, però d’aquests cal restar-li els 70 per a futbolistes, per tant quedaria en 830. Igualment, també caldrà descomptar les autoritzacions que s’hagin donat amb mèrit de la quota quirúrgica que es va anunciar fa uns dies. Del centenar de permisos que es van avançar, la ministra ha explicat que fins avui ja se n’han consumit entre 30 i 40.
L’entrada en vigor de la quota general serà l’1 d’octubre i arriba amb una novetat: un “lleuger” increment dels requisits d’especialització per als treballadors extracomunitaris. Molné ha detallat que si fins ara es demanaven 4 anys d’experiència, ara en caldran sis. Ara bé, es podran demostrar a través de les temporada treballades al país, així, si una persona ha fet 6 temporades en el mateix sector professional on es vol ocupar, no haurà d’acreditar més experiència, en canvi, si són 5 temporades, haurà d’acreditar un any d’experiència, i així successivament.
La ministra ha justificat l’increment dels requisits perquè és una de les dues palanques de què es disposa per modular el flux de persones que arriben al país.