En efecte, gairebé tres setmanes després de tot plegat, i malgrat que es va indicar als mitjans de comunicació -com a mínim l’Altaveu se’n va fer ressò-, que s’estava treballant en un protocol per activar les càmeres de pit que fa com a mínim sis anys que estan adquirides i guardades en una armari, oficialment, a nivell institucional, no s’ha donat cap detall sobre la qüestió. I les fonts consultades entenen que la demanda feta pel Sindicat Penitenciari Andorrà (SPA) no només no era descabellada si no que, en el cas que està ara sota investigació, hauria contribuït decisivament a resoldre l’afer sols visionar les imatges.
Les fonts consultades han explicat que d’agents de camp tot just n’hi ha uns 37, amb la qual cosa tampoc hauria de ser tan complicat de muntar els protocols necessaris per poder activar les càmeres de pit. Alhora, tampoc s’ha aclarit si es recuperen alguns efectius més en certs torns o no. Perquè com va quedar clar el dia del succés que afecta l’agent denunciat per suposada agressió sexual, quan es va haver d’atendre aquest fet, tots els esforços es van centrar en un únic mòdul i la resta de mòduls van quedar del tot desassistits, amb el risc que aquesta circumstància potencialment va comportar.
Més enllà de l’exposat fins ara, una part important del funcionariat tampoc no acaba d’entendre perquè davant d’una acusació tan greu, i amb tot el respecte i la presumpció d’innocència deguda en favor del funcionari, és evident, s’ha actuat des de la direcció de manera tan diferent al cas de les suposades vexacions i tracte degradant a uns reclusos perquè un d’ells es va orinar sobre els dos altres. En aquest cas, l’actuació dels vigilants va ser indirecta, si es vol dir així. Però de seguida se’ls va expedientar i fins i tot en un cas es va apartar del servei el carceller implicat, un comandament.
En canvi, en aquesta ocasió, i havent estat denunciat el funcionari per haver suposadament comès ell directament una acció presumptament molt greu respecte d’una interna, en cap moment s’ha obert cap expedient i, menys encara, no s’han adoptat mesures cautelars. De fet, l’endemà mateix del succés el funcionari va tornar a treballar amb l’única directriu de no entrar en contacte amb la denunciant. Finalment, i en el marc de la declaració policial, s’hauria recomanat a l’agent d’agafar-se uns dies de festa per mirar que baixés el suflé.