Tal com va explicar l’Altaveu aquest dijous, veïns dels pisos que hi ha just al davant de la boca nord del futur túnel de Rocafort van alçar la veu per denunciar les molèsties que els causaven els treballs. Són conscients del que suposen aquest tipus d’obres, però aquests darrers dies s’han vist sorpreses per explosions molt més fortes de l’habitual i han comprovat que les voladures han fet arribar pedres fins a casa seva. Fonts veïnals han explicat que des de la constructora es va argumentar que la reacció de la muntanya a les detonacions no havia estat l’esperada.
Davant d’aquesta situació, aquest dijous els propietaris afectats van mantenir una trobada amb responsables de l’empresa constructora que d’entrada es van disculpar per la situació i van explicar que a partir d’ara, quan s’hagin de fer voladures, avisaran amb antelació. Unes disculpes que també ha volgut fer paleses el Govern, “per les molèsties que s’hagin pogut ocasionar alienes a la seva voluntat i com a incidències involuntàries que poden sorgir en el transcurs de l’obra per part de l’empresa constructora”, ha indicat en una resposta oficial a preguntes de l’Altaveu.
Igualment, des de l’executiu asseguren que han estat sempre en contacte amb l’empresa per fer el seguiment de l’obra i que “no hi havia riscos previstos amb anterioritat”.
Malgrat que a la boca nord s’aturin les explosions durant dues setmanes i es continuïn els treballs amb una una màquina picó, a la boca sud els treballs continuaran com fins ara. De fet, des del Govern afirmen que la incidència no fa variar els terminis de desenvolupament de les obres.