Queixes veïnals per les molèsties que causen les voladures a la boca nord del túnel de Rocafort

(AMB VÍDEO) Asseguren que els han arribat rocs als balcons, que s’han trencat alguns vidres i que han aparegut algunes esquerdes, a més de destacar els forts tremolors d’unes detonacions que no saben amb exactitud quan es produeixen

Les obres de la boca nord del túnel de Rocafort, molt properes a un bloc de pisos.
Les obres de la boca nord del túnel de Rocafort, molt properes a un bloc de pisos. Arnau Ojeda Garcia

Escolta l'article ara…

0:00
0:00

Veïns de Sant Julià de Lòria, especialment dels edificis més propers a la zona on es fan les obres de perforació de la boca nord del túnel de Rocafort, es queixen de les molèsties que els causen les voladures que es fan per construir la infraestructura. Alguns d’ells s’han posat en contacte amb l’Altaveu per explicar que quan hi ha una detonació, “surten rocs disparats” i els arriben a casa, que s’han arribat a produir alguns desperfectes, com trencament de vidres, i que fins i tot hi hauria qui ha detectat l’aparició d’alguna esquerda a casa.

L’acceleració dels treballs per tenir enllestit el túnel de Rocafort l’estiu del 2027 van comportar que des del mes d’agost, la perforació es faci de manera doble: des de la boca sud i des de la nord. Si bé és cert que des de l’inici el Govern va reconèixer que els treballs podrien generar molèsties als veïns més propers, fins ara ningú havia aixecat la veu. Potser també, perquè a la part sud els edificis queden més allunyats.

 

Arribats a la boca nord, però, la situació ha canviat. Les molèsties són molt evidents i a més, els veïns consultats detallen que no saben mai quan serà l’explosió. Habitualment són a la tarda i tot l’avís que tenen són les sirenes que precedeixen a la detonació. Alguns residents a la zona han explicat que estan asseguts a casa han arriba a sortir de casa espantats pels tremolors que es produeixen. “És molt bèstia”, afirmen, detallant també episodis de caiguda de rocs i pedres “que surten disparats”. “No sabem qui ha fet els càlculs, però no ens sembla normal”, exposen, lamentant també alguns dels desperfectes produïts.

Comentaris (1)

Trending