Així es constata de l’informe que, sobre els treballs de l’òrgan fiscalitzador, ha elaborat la comissió legislativa de Finances i Pressupost del Consell General. Com és habitual, el Tribunal de Comptes va detectar diferents incompliments al sector públic, però, en aquests tres casos, la gravetat és més important i, per això, es considera adient iniciar un procediment sancionador.
Així succeeix amb l’Institut Andorrà de les Dones (IAD). En aquest cas, es veu que, durant el 2023, l’entitat va fer “pagaments previs a la recepció dels serveis contractats” amb una despesa de 5.320 euros. En canvi, es va evidenciar que aquests es van fer durant el 2024, fet que comporta que “una sobrevaloració” de les despeses de l’exercici anterior. Per això, s’entén que “és susceptible de generar responsabilitats administratives”.
En el cas de l’ADI, els possibles càstigs venen per l’actuació durant dos anys. Pel que fa al 2024, es va efectuar la quitança d’un empleat sense seguir el que marca la Llei de Relacions Laborals. Així, se li va acabar pagant 647 euros de més. A banda, durant el 2023 “es va evidenciar que l’import satisfet a aquest treballador va ser superior al que resultaria”. A més, en l’informe del 2023 es va detectar que es va signar una addenda a un contracte laboral amb la qual, “per tal d’adequar les posicions dins l’organigrama de l’entitat així com l’estructura retributiva associada a les referides posicions” es fixa un complement de responsabilitat afegida”. Això hauria suposat un possible “pagament indegut” de 1.988 euros.
La tercera entitat que s’arrisca a una sanció és l’AQUA. En aquest cas, per satisfer 2.324 euros que “corresponen a increments salarials, no ajustats a la nova política retributiva aprovada pel comitè director”. Per tant, com amb les anteriors, es podrien haver produït “pagaments indeguts” que, novament, “donen origen a responsabilitats civils i administratives”. I, com s’ha dit, un cop s’ha informat la comissió legislativa, es considera iniciat el procediment sancionador pertinent.








Comentaris