Primera final de l’FC Andorra per retallar distàncies amb la zona del play-off d’ascens

Els de ‘Beto’ Company s’enfronten al Barakaldo (dissabte, 20 hores), cinquè classificat amb 36 punts, quatre més que els tricolors, que no guanyen fora de casa des de fa gairebé cinc mesos

'Beto' Company, amb tota la plantilla preparant el duel davant el Barakaldo. FCA

L’FC Andorra té aquest dissabte al vespre una de les cites més importants d’aquesta temporada davant el Barakaldo (Lasesarre, 20 hores).  Els tricolors, a punt de complir els cinc mesos sense guanyar fora de casa, tenen l’obligació de fer-ho d’una vegada per totes per sumar tres punts molt importants, que permetrien retallar punts amb les posicions capdavanteres i que no ho faci un dels seus rivals directes, que ha perdut durant el mercat d’hivern a la seva peça més valuosa, el davanter Sannadi (11 gols). ‘Beto’ Company, però, no es fia gens d’un equip que “té la pressió a casa, ens vindrà a buscar segurament a dalt, i serà un partit crec que totalment antagònic dels dos que estem acostumats”.

Des del passat 21 de setembre que l’FC Andorra no s’imposa a domicili. Des d’aquella victòria per la mínima davant el Sestao River (0-1), precisament en terres basques, ja són tres empats i cinc derrotes les que acumulen els tricolors, que ja han esgotat gran part de les seves opcions per continuar perdonant punts. Toca, doncs, treure un triomf aquest dissabte d’un estadi complicat com el de Lasesarre (20 hores) que tindria doble premi per als andorrans: els permetria trencar amb la mala ratxa i, de retruc, retallar distàncies amb el Barakaldo, que marca l’última posició per entrar en llocs de play-off (36 punts).

El tècnic de l’FC Andorra, ‘Beto’ Company, és conscient que pot ser un duel que, segons el resultat final, apropi o allunyi encara més els objectius tricolors: “Crec que no cal insistir, durant la setmana ja en som conscients. No hi ha cap dubte de la importància dels punts, però també dels de la setmana que ve i dels de la setmana passada. No estaríem parlant d’això si aquesta setmana passada no haguéssim fet la feina”, ha defensat. “Llavors, per nosaltres és fonamental seguir amb la línia que estem, que és d’encaixar poc, d’intentar aprofitar les ocasions que tenim, d'intentar fer-ne el màxim possible, de tenir control, ser agressius, prendre riscos -perquè els hem de prendre- i amb això, amb aquestes armes, anirem amb tot”, s’ha limitat a dir respecte a la importància d’aquesta jornada.

El migcampista Dani Villahermosa podria ser de la partida d'inici a Lasesarre.

Els tricolors finalment podran comptar amb els defenses Pablo Trigueros i Iván Rodríguez després que acabessin ‘tocats’ el passat cap de setmana en el triomf contra el Lugo. Per contra, tindran les baixes habituals de Morgado, Martí Vilà, Erik Morán i Solís. Preguntat per la possible titularitat dels que s’han incorporat a última hora i del punta Manu Nieto, que va tornar a veure porteria després de sis jornades sense marcar, Company ha estat enigmàtic: “La setmana de Manu (Nieto) ha estat molt bona i té opcions d’estar a l’onze. Pel que respecta als tres fitxatges de veure’ls en un onze titular, doncs segur que passarà. No sabem si és aquesta setmana, la següent, o l’altre, però segur que passarà. Si els posem és perquè s’ho mereixen i estem convençuts d’anar amb l'equip, si no, farem l'onze que calgui”, ha assenyalat.

El conjunt basc, entrenat per Imanol de la Sota, arribarà en un estat de forma òptim després d’aconseguir una victòria de mèrit contra la Ponferradina (0-1). Els bascos ja no compten amb la seva màxima figura, l’encara màxim golejador de la competició Maroan Sannadi (11 gols), que ha estat substituït per Álex Valiño, són l’equip que menys encaixa del grup I -només 20 gols en contra- i tenen altres perills a controlar. Un d’ells és l’extrem Pablo Santiago, actualment el jugador amb més participacions de gol a Primera RFEF amb 7 gols i 6 assistències.



ALINEACIONS PROBABLES

Barakaldo CF: Unai Pérez; Pedernales, Borja García, Artetxe, Oier López; Ekaitz, Uriarte, Huidobro; Pablo Santiago, Bilbao i Valiño. Entrenador: Imanol de la Sota.

FC Andorra: Ratti; Clemente, Bomba, Trigueros, Royo; Oriol Busquets, Álvaro Peña, Villahermosa; Josep Cerdà, Luismi i Manu Nieto. Entrenador: ‘Beto’ Company

Àrbitre: Imanol Irurtzun Artola (Col·legi navarrès).

Estadi: Lasesarre (Barakaldo).