L’FC Andorra posa a prova el somni del Dépor a Riazor

Els tricolors visiten aquest diumenge uns gallecs que es juguen l’ascens directe, amb l’objectiu de superar el rècord històric de punts a Segona divisió (14 hores)

Els jugadors de l'FC Andorra han viatjat aquest dissabte cap a terres gallegues.
Els jugadors de l'FC Andorra han viatjat aquest dissabte cap a terres gallegues. FCA

Escolta l'article ara…

0:00
0:00

LaLiga Hypermotion, també coneguda pels més fanàtics com a ‘Hypertensions’, entra a la seva recta final amb un duel de màxima exigència per a l’FC Andorra. Els tricolors visitaran aquest diumenge (14 hores) el mític estadi de Riazor per enfrontar-se a un Deportivo de la Corunya que arriba immers de ple en la lluita per l’ascens directe a Primera divisió. Els de Carles Manso, sense gairebé opcions de ‘play-off’, buscaran un triomf que els permetria batre el rècord històric de 59 punts del club a Segona.

L’Andorra afronta la jornada 40, l’antepenúltima del campionat, en desena posició amb 58 punts, a només un dels 59 que l’equip d’Eder Sarabia va aconseguir la temporada 2022-23. Els del Principat arriben, a més, en un gran moment després del contundent 5-1 contra el Las Palmas a Encamp, un resultat que va seguir confirmant la bona línia competitiva dels darrers mesos. Tot i trobar-se a vuit punts del ‘play-off’ amb només nou en joc, les opcions d’ascens són pràcticament inexistents.

Al davant hi haurà un Deportivo que es juga molt més que tres punts. Els gallecs són segons amb 71 punts, empatats amb l’Almeria i a quatre del líder Racing. Riazor presentarà una entrada espectacular en un partit clau per acostar-se a Primera divisió. Antonio Hidalgo ho té clar: “Només ens val sumar de tres”, va advertir en la prèvia, en què també va destacar “la il·lusió” i “el patiment” que envolten aquest tram final de temporada.

Carles Manso, per la seva banda, va assegurar que l’Andorra competirà “com sempre” i que l’equip no es deixarà anar malgrat tenir la permanència assegurada. “Ens devem un respecte per tota la feina feta durant la temporada”, va remarcar el tècnic, que va definir la visita a Riazor com “un orgull” i “una oportunitat magnífica” per superar el registre històric de punts del club a la categoria.

El preparador tricolor espera “un partit de tu a tu”, amb alternatives i espais, davant un rival “molt ofensiu” i amb “jugadors diferencials per fora”. Precisament, un dels grans noms propis serà Yeremay Hernández. El futbolista canari, autor d’11 gols i 9 assistències, finalment podrà jugar després que Competició li retirés la cinquena targeta groga vista a Cadis. També destaquen Eddahchouri, amb 10 dianes, i un equip que és un dels més dominadors amb pilota de la categoria.

ÈDGAR, JASTIN, PETXA I LE NORMAND, LES BAIXES

Pel que fa a les baixes, l’Andorra no podrà comptar amb Èdgar, Jastin ni Théo Le Normand, lesionats. Tampoc viatjarà Petxa, cedit pel Deportivo i que compta amb una clàusula per la qual s’ha de pagar uns 300.000 euros per la seva participació, mentre que Bomba és dubte seriós per molèsties al genoll. La gran novetat és el retorn de Lautaro, que podria tenir minuts a la segona part després de rebre l’alta competitiva. També torna Olabarrieta després de sanció.

Precisament, Lautaro va ser el protagonista del precedent de la primera volta. El davanter argentí va marcar el gol del triomf tricolor al temps afegit en el primer enfrontament oficial entre tots dos equips, disputat el passat 20 de desembre a Encamp.



ALINEACIONS PROBABLES

Deportivo de la Corunya: Álvaro Fernández; Altimira, Loureiro, Comas, Navarro, Quagliata; Villares, Mario Soriano; Luismi, Yeremay i Nsongo. Entrenador: Antonio Hidalgo

FC Andorra: Owono; Carrique, Alende, Gael Alonso, Martí Vilà; Molina, Akman, Villahermosa; Minsu, Cerdà i Marc Cardona. Entrenador: Carles Manso

Àrbitre: Manuel Jesús Orellana Cid (Col·legi andalús).

Estadi: Riazor (La Corunya).

Comentaris

Trending