Ambient primaveral per rebre la visita del Eibar a Encamp, que ha servit a l’staff tècnic de l’Andorra per donar descans a dues peces molt importants del seu esquema: Carrique i Molina. Petxa ha entrat al costat dret pel lateral dret francès, gairebé insustituible aquesta temporada, mentre que Jastin ha tornat a ser de la partida a l’extrem esquerre després de complir sanció, amb Minsu més endarrerit a la mitja punta. A dalt, el bon moment de Josep Cerdà el feia encadenar una altra titularitat i Lautaro tornava a formar en la punta d’atac.
Els tricolors, sortint amb tres defenses en fase ofensiva col·locant a Petxa d’interior, han sortit agressius, pressionant ben amunt la sortida de l’equip de San José. Qui ha avisat primer, però, han estat els bascos. En una pilota llarga que ha guanyat Bautista per descarregar la pilota a Martón i llençar una desmarcada que l’ha deixat sol contra Owono. El davanter de l’Eibar ha pogut perforar la porteria contrària, però instantàniament la jugada ha estat assenyalada com a fora de joc. Molt just, però els tricolors s’han pogut salvar a les primeres de canvi.

L’ensurt inicial ha servit a l’equip per no abaixar les marxes. I la primera arribada dels locals ha arribat en una incursió de Petxa fins la línia de fons. El donostiarra ha trobat una passada enrere que Minsu ha desaprofitat al punt de penal amb una rematada que no ha trobat els tres pals. Els visitants tenien clar el pla de partit: faltes que possibilitaven aturades constants per frenar el ritme dels andorrans i aprofitar el mínim error de la defensa. A l’Andorra, en canvi, era a qui li tocava mostrar-se proactiu, amb Jastin provant un xut llunyà que ha sortit ben encaminat, prop dels tres pals.
Però estaven avisats els de Manso de quins eren els perills de l’Eibar. Un d’ells, la pilota aturada, que els ha permès avançar-se en el marcador. Poc abans del descans, una centrada des del córner ha permès a Arbilla enviar la pilota al segon pal perquè hi arribés un dels centrals, Peru Nolaskoain, que ha batut Owono sense oposició. I en les jugades posteriors s’ha salvat del segon l’Andorra. Adu Ares ha topat amb el pal després d’una centrada que es complicava per al porter tricolor, mentre que Corpas gairebé converteix un gol olímpic que també ha topat amb la fusta. Owono ha acabat allunyant el perill a rematada de Javi Martón abans que l’àrbitre xiulés el descans.
Doble canvi al descans per l’Andorra. Han entrat Molina i Yeray en substitució de Villahermosa i Minsu. L’objectiu era ben clar: trobar espais entre el mur defensiu de l’Eibar per així poder provar sort davant Magunagoitia. Ha costat, però el primer en intentar-ho ha estat el mateix Yeray des del balcó de l’àrea, amb una canonada que gairebé troba el segon pal. Els de Manso han trobat en el càntabre un perill constant en espais reduïts, aprofitant el seu bon xut des de fora de l’àrea.

Les següents substitucions han permès donar entrada a Carrique i Olabarrieta. Aquesta vegada els sacrificats han estat Petxa i Lautaro. L’Andorra passava de jugar amb un davanter fixe per sumar mobilitat a la zona de tres quarts, mentre l’Eibar també movia la banqueta amb Mada i Guruzeta com a revulsius. Han tingut escasses oportunitats els visitants en una segona meitat de domini estèril dels tricolors, que tocaven sense acabar de posar en excessius problemes a Magunagoitia. Una arribada molt forçada de Carrique al segon pal i poca cosa més.
Restaven deu minuts i calia intentar alguna cosa més. Però l’Andorra s’ha ofuscat en atac, conscient el que costa marcar-li un gol a l’Eibar en les darreres jornades. Centrades sense destinatari i un joc horitzontal han copat la recta final. Només Yeray ha permès somiar en alguna ocasió, tot i que l’ocasió més clara ha estat un xut alt de Cerdà després de controlar amb el taló. S’han esgotat els canvis en ambdós costats, amb Manu Nieto tornant a gaudir dels darrers minuts després d’unes setmanes lesionat. Però els bascos han estat murris i, aprofitant la seva contundència, han sabut gestionar les últimes accions millor que ningú per sumar els tres punts. La segona victòria consecutiva fora de casa. I no en duien cap fins al moment. L’Andorra, en canvi, torna a caure després de quatre jornades imbatut.
FITXA TÈCNICA
FC Andorra (0): Owono; Petxa (Carrique, 70’), Alende, Gael Alonso (Manu Nieto, 84’), Imanol; Marc Domènech, Villahermosa (Molina, 46’), Minsu (Yeray, 46’); Jastin, Cerdà i Lautaro (Olabarrieta, 70’). Entrenador: Carles Manso
SD Eibar (1): Magunagoitia; Cubero, Peru Nolaskoain, Jair (Juan Bernat, 85’), Arbilla; Sergio Álvarez (Javi Martínez, 85’), Olaetxea, Javi Martón (Magunazelaia, 85’); Corpas, Ares (Madariaga, 72’) i Bautista (Guruzeta, 72’). Entrenador: Beñat San José
Gols: 0-1 Peru Nolaskoain (38’).
Targetes: L’àrbitre aragonès Alonso de Ena Wolf. Ha mostrat grogues a Gael Alonso (50’), Yeray (87’), Manso (90’), Minsu (90+2’), Owono (90+6’) per part de l’FC Andorra. També a Sergio Álvarez (66’), Magunagoitia (79’), Madariaga (88’), Magunazelaia (90+1’) per part de l’Eibar.
Incidències: Partit disputat davant 2.421 espectadors al Nou Estadi de la FAF (Encamp).







Comentaris