Després d’imposar-se al Barça Atlètic el passat cap de setmana (1-3), l’FC Andorra afronta aquest cap de setmana la penúltima jornada de lliga amb l’obligació de guanyar al Sestao River si vol mantenir vives les opcions d’ascens directe, que es decidirien a Lleó en l’última jornada, sempre i quan la Cultural no s’imposi a la Ponferradina en el seu duel particular. Tot i això, l’entrenador del conjunt andorrà, ‘Beto’ Company, ha volgut rebaixar qualsevol eufòria i ha insistit que l’equip només té un objectiu al cap: sumar els tres punts aquest dissabte a l’Estadi Nacional per després mirar la taula classificatòria.
Durant la setmana, el cos tècnic ha treballat per mantenir la millor forma dels seus efectius en una recta final molt exigent i preparar l’equip en escenaris similars als que es podrien trobar contra el conjunt basc, que arribarà al Nacional jugant-se el descens (42 punts, a un de la salvació) i amb un esquema diferent al del filial blaugrana. Company ha remarcat que no hi ha cap missatge nou ni cap distracció: tot gira entorn del Sestao. De fet, ha elogiat una publicació del club a les xarxes socials que repetia insistentment el nom del rival, un gest que considera representatiu de l’únic focus del vestidor.
EL SESTAO, TERCER MILLOR VISITANT DE LA LLIGA
L’entrenador ha avisat que qualsevol càlcul serà inútil si no guanyen aquest partit. Sense mirar el transistor ni altres marcadors, la consigna és clara: sumar sis punts en els dos últims partits, tal com s’ha vingut proposant l’equip darrerament. “Si no guanyem, no serveix per res”, ha afirmat. Company ha destacat que l’equip se sent còmode jugant a l’Estadi Nacional, on buscaran repetir l’ambient del Nàstic de Tarragona, amb pressió alta i capacitat per assumir riscos quan toca. També ha volgut valorar el context actual, amb una afició il·lusionada i unes condicions de joc òptimes, també pel que fa al terreny de joc, però ha tornat a posar el focus en la dificultat del repte. “Fer cinc victòries seguides en aquesta categoria és molt difícil”, ha recordat.
Pel que fa al rival, entrenat per Igor Oca des de la jornada 27, el tècnic andorrà ha estat clar: “El Sestao River, lluny de ser un equip feble fora de casa, és un dels millors visitants de la lliga” i, segons Company, sovint mostra millor joc a domicili, on ha aconseguit 24 punts -tercer millor equip de la lliga amb números idèntics: sis victòries, sis empats i sis derrotes-. Ha advertit que és un conjunt capaç de tenir la pilota i generar ocasions, com ja va demostrar en la seva visita al camp del Barça Atlètic. Tot i això, la intenció de l’FC Andorra serà fer-se amb el control del joc i minimitzar els riscos de contraatac o de pèrdues perilloses. Per al duel, els tricolors tenen el dubte de Diego Alende, que arriba molt forçat al tram final, i la baixa de llarga durada de Solís.
ALINEACIONS PROBABLES
FC Andorra: Ratti; Clemente, Morgado, Bomba, Iván Rodríguez; Molina, Villahermosa, Álvaro Martín; Cerdà, Manu Nieto i Lauti. Entrenador: ‘Beto’ Company
Sestao River: Herrerín; Joseda, Efremov, Miranda, Barandalla; Garai, Bustillo, Córdoba, Jairo Samperio; Aznar i Leandro Martínez. Entrenador: Igor Oca
Àrbitre: Alejandro Ojaos Valera (Col·legi murcià).
Estadi: Estadi Nacional d’Andorra la Vella.