3.121 participants de més de 90 nacionalitats a la Trail 100 Andorra d’Ordino per la UTMB

Ordino acollirà la cinquena edició d’aquest esdeveniment internacional integrat al circuit UTMB World Series del 12 al 15 de juny

Comentaris

Roda de premsa de presentació 5a Trail 100 Andorra by UTMB.
Roda de premsa de presentació 5a Trail 100 Andorra by UTMB. @ToniGrases

La cinquena edició de la Trail 100 Andorra by UTMB reunirà 3.121 participats de més de 90 nacionalitats, amb inscripcions exhaurides en diverses distàncies des de mesos abans de la prova, que torna d’aquest dijous 12 al 15 de juny. Es tracta d’una de les grans cites del calendari de trail running, i comptarà amb cinc distàncies pensades per a tots els nivells -de 105 km, 80 km, 50 km, 21 km i 10 km- i es desplegarà pel territori andorrà amb sortida i arribada a Ordino, centre neuràlgic de l’esdeveniment.

“Hem superat les expectatives i hem esgotat inscripcions sis mesos abans de la prova. Gràcies als inicis hem arribat fins aquí”, ha apuntat la cònsol major d’Ordino, Maria del Mar Coma. Enguany hi participaran 3.121 persones procedents de més de 90 nacionalitats, un fet que segons Agustí Pérez, director regional del Sud d’Europa per The IRONMAN Group: “aquesta xifra no només parla de creixement, sinó de consolidació de confiança i de passió per la muntanya”. En els darrers quatre anys, l’esdeveniment ha augmentat exponencialment la qualitat i ressò internacional, amb França, Espanya, Andorra, Regne Unit i Estats Units entre els països més representats.

Presentació 5a edició de la Trail 100 Andorra by UTMB.
Presentació 5a edició de la Trail 100 Andorra by UTMB. @ToniGrases

Amb cinc recorreguts adaptats a diferents nivells i perfils, la Trail 100 Andorra by UTMB ofereix una experiència única per a cada participant. Com diu Agustí Pérez, “Per nosaltres és una festa, és una festa de l’esport, és una festa del món del trail”. Des de l’esforç extrem dels 105 km fins a la intensitat controlada dels 10 km, cada distància ha estat dissenyada per combinar exigència esportiva i descoberta natural. Els corredors tindran l’oportunitat de recórrer alguns dels indrets més emblemàtics d’Andorra: el Pic de Comapedrosa (2.943 m), la Vall del Madriu, la Vall d’Incles, el Parc Natural del Comapedrosa o el Casamanya. La distància de 80 km incorpora més de vuit llacs d’alta muntanya i punts icònics com el Mirador Solar de Tristaina o el Pont Tibetà de Canillo, a 1.875 m d’altitud. Una combinació de paisatge i repte que converteix cada quilòmetre en una experiència memorable. La Hble. Sra. Cònsol major, Maria del Mar Coma Padilla, destacava: “A ells, als participants, els felicito, per tenir el coratge de córrer els nostres cims”.

Pel que fa al Trail 100 Kids Race tornarà a omplir els carrers d’Ordino d’energia, somriures i il·lusió el dijous 12 de juny a les 18 hores, just després de la presentació dels atletes d’elit. Aquesta cursa gratuïta, adreçada a nens i nenes d'entre 6 i 13 anys, proposa un conjunt de recorreguts urbans adaptats per edat i pensats per promoure la pràctica esportiva en família, el respecte per la natura i l’esperit de superació.

Etiquetes

Comentaris (3)

Trending