Segons les fonts governamentals “actualment, el ministeri de Presidència, Economia, Treball i Habitatge treballa en la definició del projecte que s’hi encabirà”. Que s’ubicarà, vaja, a les instal·lacions de l’antiga Cooperativa Andorrana de Tabacs (Catsa), que va viure una segona joventut el 2023 amb el L’Andart de l’edició d’aquell any i que va agafar embranzida. No només institucional si no també ciutadana. De fet, molts ciutadans van descobrir en aquell moment l’edifici.
“Actualment, el ministeri de Presidència, Economia, Treball i Habitatge treballa en la definició del projecte que s’hi encabirà”, segons fonts governamentals oficials
I en això en part es basa el grup d’opinió Claror, un col·lectiu ciutadà de Laurèdia que aspira a constituir-se més aviat que tard en organització política plenament reconeguda. De fet, aquest grup està treballant en els estatuts i en la validació dels mateixos per part de l’administració. Aquest dijous, a través d’un comunicat, en la primera comunicació pública oficial, de fet, Claror demanava que el comú defensés que a Catsa hi hauria d’anar el museu nacional, vist que no acaba de tenir un emplaçament decidit del tot.
La demanda mig espontània del recentment constituït grup d’opinió que aspira a ser partit polític i que beu en part com a mínim de l’antiga Laurèdia en Comú hauria despertat cert interès o expectació com a mínim en altres veïns de la parròquia que no tenen res a veure amb el col·lectiu ja organitzat i que, de fet, ni tan sols sabien de la seva existència. Però sí que veurien d’allò més bé que es donés un ús important a l’antiga Catsa i, alhora, que Sant Julià tingués un pes major en el dia a dia del país.
Qüestionat el comú lauredià sobre la qüestió, les fonts comunals oficials consultades han declinat referir-se a la situació atenent al fet que en virtut del acords assolits amb el Govern i que haurien permès conservar per a l’administració pública el bé immoble -un grup promotor immobiliari i arquitectònic ja havia avançat les arres als responsables de l’antiga cooperativa tabaquera amb l’objectiu de convertir l’espai en habitatges- és a l’executiu a qui li pertoca decidir el futur de les instal·lacions de l’antiga Catsa.
I el Govern no té cap intenció de revertir la decisió de situar a l’edifici lauredià una mena de laboratori tecnològic. De moment, s’han de fer tot un seguit d’estudis per avaluar exactament l’estat de l’estructura de l’edifici. De fet, estan en fase de licitació els treballs en forma de ‘cates’ en la majoria de casos, per saber la situació en què es troben pilars, murs i altres elements constructius d’un edifici industrial contemporani però que ja té els seus anys.








Comentaris (5)