L’hotel de Caldea es començarà a moblar a partir de l’agost

Aquest 2026 s’ha previst també la instal·lació d’un sistema d’il·luminació led per a la torre i es reformarà l’antic spa Orígens, incloent una nova llacuna amb bar aquàtic; la previsió és que el 2028 el centre termal superi els 30 milions de facturació

Recreació de l'hotel de Calea.
Recreació de l'hotel de Calea.

Escolta l'article ara…

0:00
0:00

L’any 2026 ha de suposar un canvi en el model de negoci de Caldea amb la inauguració, al mes de novembre, del nou hotel a la torre -l’entrega de l’obra per part dels arquitectes és a principis de mes. Les obres d’adequació mantenen el calendari d’execució previst i per tant, a la tardor han d’estar a punt les 39 habitacions que donaran cabuda a prop de 80 hostes. Segons les previsions dels responsables del centre termal és que a partir del mes d’agost s’hi comenci a introduir el mobiliari i els elements de decoració. En paral·lel, es mantenen els treballs per caviar els finestrals de vidre i enguany també s’ha d’instal·lar un nou sistema d’il·luminació de la torre i executar la remodelació de l’antic spa Orígens.

Per afrontar el repte estratègic que té marcada la companyia, aquest any ja es farà una adaptació de l’organització a la nova realitat operativa, amb capacitats dels equips actuals, incorporació de nous perfils especialitzats en l’activitat hotelera, definició de procediments transversals que facilitin la interacció entre les diferents unitats de negoci i incorporació de nous sistemes de gestió i control per donar resposta a un model “de més complexitat i dimensió”.

Alhora, se segueixen desenvolupant les obres d’adequació de l’hotel. Durant el primer quadrimestre de l’any s’han condicionat i distribuït les catorze plantes de l’edifici i s’han iniciat els treballs d’instal·lació de les principals infraestructures tècniques, inclosos els sistemes de climatització, l’electricitat i les canalitzacions d’aigua. Com s’ha dit, a partir de l’agost es començarà a introduir mobiliari i elements de decoració, mentre en paral·lel se segueixen substituint els finestrals de vidre de la torres.

Aquest 2026 també s’ha previst la instal·lació d’un sistema d’il·luminació led per a la torre, que ha de permetre, segons els responsables de la Semtee, que aquesta destaqui “a l’skyline” d’Escaldes-Engordany.

L’hotel disposarà d’un accés exclusiu per als hostes, situat a la parta nord, amb zona habilitada per l’arribada i desembarcament de vehicles. A la zona de recepció, que simula un bloc de pedra natural, i al centre, s’hi condicionarà una zona d’espera i descans amb sofàs de formes arrodonides.

L’establiment tindrà tres ascensors d’accés exclusiu a les habituacions i els clients podran accedir a l’spa des de la planta 1 de la torre. Igualment, s’ha previst un nou espai de restauració d’ús exclusiu per als hostes.

Aquest 2026 també s’ha previst la instal·lació d’un sistema d’il·luminació led per a la torre, que ha de permetre, segons els responsables de la Semtee, que aquesta destaqui “a l’skyline” d’Escaldes-Engordany.

Finalment, també es tirarà endavant la reforma de l’antic spa Orígens, per oferir una experiència de benestar “més immersiva i sensorial”. Hi haurà una nova llacuna amb bar aquàtic a l’espai que actualment ocupa la terrassa panoràmica, alhora es renovarà integralment el hammam i s’actualitzaran els materials de totes les llacunes existents i de les saunes. El nou spa, ideat per a majors de 16 anys, comptarà també amb un nou espai de relaxació i amb cabines de tractaments renovades.

MÉS INGRESSOS

Com ja s’ha anat explicant des que es va presentar el projecte de l’hotel, l’obertura d’aquest nou negoci ha de suposar un salt important en la facturació del centre termal a partir de 2027, quan està previst l’hotel funcioni a ple rendiment. De fet, la previsió és que el 2028 Caldea ja superi la barrera dels 30 milions facturats en un any i que la xifra segueixi creixent fins a superar els 32 milions el 2030.

A més, es creu que la integració de l’hotel dins de l’estructura organitzativa existent presenta un elevat potencial de generació de sinergies i permetrà aprofitar recursos i processos ja consolidats, la qual cosa limitarà l’increment dels costos estructurals i maximitzarà la rendibilitat de Caldea. Així, el flux de caixa superarà els 9,6 milions el 2028 i ha d’arribar als 10,5 milions el 2030.

Pel que fa al resultat net, l’hotel també ha de contribuir a millorar-lo: el 2028 es projecten 5,25 milions en positiu i el 2030 més de 6,4 milions.

Comentaris

Trending