La Universitat d’Andorra apunta als 690 estudiants i encadena un nou màxim històric

La UdA suma 237 alumnes de nou ingrés i incorporarà al febrer els nous bàtxelors en Ciència Política i Relacions Internacionals, mentre prepara Psicologia i Història per al curs 2027-2028

Inauguració del curs acadèmic 2026-2027  A càrrec del cap de Govern, Xavier Espot, i el rector de la Universitat d’Andorra, Juli Minoves.
Inauguració del curs acadèmic 2026-2027 A càrrec del cap de Govern, Xavier Espot, i el rector de la Universitat d’Andorra, Juli Minoves. A.O.G.

La Universitat d’Andorra preveu tornar a superar aquest curs el seu màxim històric d’estudiants de formació reglada. L’UdA ha començat l’any acadèmic amb uns 665 alumnes i calcula que al febrer, amb les noves incorporacions previstes, la xifra s’acostarà als 690. Seria lleugerament superior als 685 del curs passat, que ja representaven el registre més alt assolit fins ara per la institució. El rector, Juli Minoves, ha posat les xifres sobre la taula aquest dimarts durant l’acte oficial d’inauguració del curs acadèmic i de graduació de la promoció 2026 celebrat a l’auditori Claror del Centre Cultural. 

El creixement previst arribarà principalment al febrer, quan s’incorporaran una vintena llarga d’estudiants amb la segona convocatòria de l’Escola Internacional de Doctorat, els primers doctorats industrials i els nous bàtxelors virtuals en Ciència Política i Relacions Internacionals.

La dada pren especial rellevància en un context en què, segons ha remarcat Minoves, les promocions de batxillerat són cada vegada més petites tant a Andorra com a la resta d’Europa. Tot i això, aquest curs hi ha 237 estudiants de nou ingrés, lleugerament més que l’any passat. “D’un grup més reduït de joves, una proporció més gran ens tria”, ha destacat el rector.

Entrant en detall, Administració d’Empreses és, de moment, la titulació que concentra més nous estudiants, amb 57, seguida d’Infermeria, amb 36, i Dret, amb 28. A aquestes xifres s’hi afegeix el pes de la formació continuada, que durant el curs passat va arribar a 1.026 persones repartides en 124 programes.

-Seguirà ampliació

Comentaris

Trending