“Si és un tema de seguretat per la canalla, és benvingut”, ha assenyalat Venable en declaracions a l’Altaveu. La presidenta de l’AMPAEA remarca que la retirada dels dispositius d’Apple no s’ha d’interpretar com un pas enrere en l’ús de les noves tecnologies, sinó com un canvi d’eina davant la impossibilitat de garantir els filtres necessaris.
En aquest sentit, Venable ha explicat que la informació que els ha arribat apunta que els iPads deixaran pas a altres dispositius amb més capacitat de control. Segons ha indicat, es treballaria amb un sistema diferent al d’Apple i ha apuntat tant a eines de Microsoft com als Chromebooks que ja s’utilitzen en altres etapes educatives. En qualsevol cas, ha apuntat que l’AMPAEA encara no disposa de tots els detalls sobre com ni quan s’implementarà aquest canvi.
“Entenc que la part de l’aprenentatge continuarà igual, però amb un altre sistema operatiu”, ha explicat Venable. La presidenta subratlla que el més important és que el canvi no suposi apartar la tecnologia de les aules, sinó substituir-la per eines que ofereixin més garanties de seguretat.
“Si no es pot garantir que no entrin en certes pàgines, potser s’han de buscar altres alternatives, i és justament el que han fet”, afirma Venable
L’AMPAEA considera important que els alumnes continuïn familiaritzant-se amb les noves tecnologies perquè formen part del seu dia a dia i seran necessàries també en el futur professional. Ara bé, Venable insisteix que aquesta introducció s’ha de fer amb garanties. “Si no es pot garantir que no entrin en certes pàgines, potser s’han de buscar altres alternatives, i és justament el que han fet”, ha afirmat.
La presidenta de l’associació també ha deixat clara la posició que han defensat tradicionalment les famílies respecte de l’ús de dispositius digitals a les aules. “No som de prohibir, som d’educar i posar les noves tecnologies en el lloc que pertoca i quan pertoca”, ha remarcat.
Per a Venable, aquesta educació també ha d’incloure una vessant pedagògica que permeti als alumnes entendre no només les possibilitats que ofereixen les eines digitals, sinó també els riscos que comporten. “Volem que l’adaptació a les noves tecnologies sigui de la manera més segura i més fiable”, ha conclòs.







Comentaris