Aquesta fórmula hauria de permetre solucionar, com a mínim, dos factors que hi ha sobre la taula i que amoïnen més que poc tant l’administració com, sobretot, el teixit empresarial. El primer és la recerca de mà d’obra. El segon, els controls fronterers que a partir d’ara i durant els propers mesos s’aniran desplegant. I que faran responsable l’Estat andorrà dels ciutadans de països tercers que es quedin ‘penjats’ ja sigui a França o a Espanya. L’administració trasllada la responsabilitat a les persones o empreses que mobilitzin aquestes persones. D’aquí que es vulgui tenir tot molt més lligat.
Sense haver-hi encara establert el règim normatiu que s’està discutint, però sí molt avançat el treball que s’està fent per establir un sistema ad hoc per Andorra de control d’entrada i sortida als punts fronterers, ja estan fent venir temporers de neu amb bitllets tancats de vinguda i marxa
I és que els controls a la frontera seran molt més estrictes i automatitzats. De fet, per aquest hivern ja hi ha grans companyies empresarials del país que, sense haver-hi encara establert el règim normatiu que s’està discutint, però sí molt avançat el treball que s’està fent per establir un sistema ad hoc per Andorra de control d’entrada i sortida als punts fronterers, ja estan fent venir temporers de neu amb bitllets tancats de vinguda i marxa. No es volen trobar amb sorpreses a posteriori.
A banda de tot plegat, aquest nou règim també pretendria fidelitzar dits temporers de llarga durada, atès que les autoritzacions s’estendrien per un període de tres o quatre anys, aquesta xifra encara s’està discutint. És a dir, que és garantiria al treballador que s’anés a cercar al seu país que tindria feina garantida durant nou mesos durant tres o quatre anys en funció del que s’acabi finalment determinant.
Les converses i els contactes que s’estan mantenint es troben, segons les fonts consultades, en una fase molt incipient. Però la voluntat i la vocació de la feina que s’està fent és clara. De moment no hi ha encara una data per quan es voldria tenir establert aquest model, que no estarà pas a punt per aquest hivern malgrat que no es descabellat pensar que hi haurà empreses que ja començaran a operar encarant-se en allò que es pretén per a un futur imminent.







Comentaris (10)