Les importacions de béns durant el mes de agost han sumat 143,05 milions d’euros, amb una variació percentual del +8,9% respecte al mes d'agost de l’any anterior. Sense el capítol energia, la variació percentual de les importacions és del +7,4%. Pel que fa a les exportacions de béns, han sumat 12,09 milions d’euros, amb una variació percentual del +5,4% respecte al mateix mes de l’any anterior. Pel que fa a l’acumulat dels darrers dotze mesos, les importacions han tingut un valor de 2.056,87 milions d’euros, la qual cosa representa una variació percentual del +7,6% respecte a l’acumulat del període anterior. Sense el capítol energia, les importacions en valor representen un +7,9% respecte al mateix període. Pel que fa a les exportacions, han tingut un valor de 200,96 milions d’euros, amb un augment del +6,3%.
DETALLS
Aquest agost, qui sí que ha patit de valent, a nivell sectorial, ha estat l’electrònica, amb una caiguda respecte l’any passat del 9,5%. En xifres absolutes, una reculada de pràcticament un milió d’euros. Si el 2025 gairebé s’arribava als 10,5 milions, enguany no s’ha arribat als 9,5 milions. Tant en xifres absolutes com en percentuals, qui més ha tibat del carro ha estat l’energia, seguida de la construcció i el tabac i les begudes i el sector industrial també han tingut un molt bon comportament.
Pel que fa a l’acumulat des d’inici d’any, només hi ha dos sectors en xifres vermelles, és a dir, amb davallada. I ja s’han esmentat. Novament, l’electrònica, que pateix de valent. I, després, les begudes i el tabac. Construcció i joieria, s’ha apuntat ja, tiben i molt. Tant en xifres absolutes com en relatives, el seu comportament és espectacular. Només els supera el sector del transport en xifres absolutes. Però en números percentuals no arriba als dos dígits. Es queda en un 9,4%. Lluny del 24,1 de la construcció i més encara del 30,7% de la joieria. La resta de sectors, excepte els dos que cauen, i que ja s’han anat citant, el tabac i l’electrònica, continuen quedant-se en valors de creixement moderat, i que van de l’1,3% al 3,8%.








Comentaris