Encara que tímidament, Mas ha deixat entreveure que és poc encoratjador veure com en un marc d’un “escenari impositiu més favorable” per norma, els preus dels carburants a Andorra han passat a ser equivalents si no superiors als d’Espanya. En relació a França és una altra cosa. Però és que l’administració espanyola ha adoptat una política de bonificacions o rebaixes impositives al sector que està fent que totes aquelles petrolieres que les apliquen estiguin oferint ara preus equiparables o per sota dels de les gasolineres del Principat.
El president de la Cambra ha recordat que els sector de la importació de carburants ja ha fet demandes i que potser caldria atendre-les, malgrat referir-se “al consum intern”. Mas no s’ha referit en cap moment a una mesura de caràcter global, general. El president de l’ens i la directora del mateix organisme, Sol Rossell, també s’han referit, durant la presentació de les conclusions dels resultats de l’enquesta del clima empresarial del segon semestre del 2025 a qüestions com la contractació en origen de mà d’obra.
Ho han fet de manera molt tímida deixant clar que és una qüestió que encara s’està negociant i de la qual la Cambra considera que no ha d’esdevenir portaveu. De fet, és un dels actors més que intervenen en la taula del sector privat on hi ha principalment agents empresarials turístics que estan molt més a sobre de la qüestió. En qualsevol cas, Rossell ha deixat clar que “quan abans” s’implanti aquest sistema, en principi millor per al teixit empresarial del país.
Un teixit empresarial, ha tornat a indicar en aquest cas Josep Maria Mas, que donada la necessitat de contractació de mà d’obra, malgrat que no hi hagi “una obligatorietat governamental” sí que va “aplicant per necessitats de mercat” increments de salaris que els “fan variar en positiu”. Més encara quan la inflació va a l’alça i les condicions retributives en països de l’entorn cada vegada són més equiparables.









Comentaris (3)