Així es desprèn les dades fetes públiques pel departament d’Estadística aquest dijous. Pel que fa a l’acumulat dels darrers dotze mesos, les importacions han tingut un valor de 1.909,60 milions d’euros, cosa que suposa una variació percentual del +3,3% respecte a l’acumulat dels darrers dotze mesos del període anterior, en què les importacions en valor van ser de 1.848,63 milions d’euros. Sense el capítol d’energia, les importacions augmenten un 4,6% en comparació a l’any anterior. Destaquen amb una variació percentual positiva i major variació absoluta les partides de diversos (15,6%), alimentació (5,5%), joieria (16,9%) i farmàcia-perfumeria (5,8%). Per contra, presenten variacions negatives les partides més destacades energia (11,8%) i transport (1%).

Pel que fa a les exportacions de béns durant el mes d’agost han sumat 11,47 milions d’euros, amb una variació percentual negativa del 3,3% respecte al mateix període anterior. La partida exportada amb una variació percentual positiva i una major variació absoluta més destacada és el grup d’electrònica amb un 40,8%. Per contra, les partides amb una variació negativa més destacada són transport amb un 30,8% i industrial amb un 40,4%.
IMPORTACIONS DE CARBURANTS
La importació de carburants durant el mes d’agost ha estat de 12,80 milions de litres, fet que suposa una variació percentual negativa del 6,9% respecte al mes d’agost de l’any anterior. Respecte al juliol d’enguany, la variació mensual és del 5%.

Pel que fa a les dades acumulades dels darrers dotze mesos, la importació de carburants ha estat de 163,45 milions de litres, la qual cosa suposa una variació positiva del 0,2% respecte als 163,13 milions de litres importats durant el mateix període anterior.







Comentaris