El primer concert tindrà lloc el divendres 4 de juliol, a les 19 h, a l’església de Sant Climent de Pal. Serà un solo de violoncel a càrrec de Paula Gonzàlez de Alaiza, violoncel·lista de la Jonca, formada a l’Institut de Música del Comú d’Andorra la Vella, a l’Escola Oriol Martorell de Barcelona i actualment estudiant a Musikene, a Sant Sebastià. És la segona vegada que l’artista es presenta al país amb un recital en solitari i, en aquesta ocasió, oferirà un viatge musical a través d’obres de Bach, Goltermann, Cassadó i Txaikovski.
Les dues actuacions següents es duran a terme al Museu Carmen Thyssen, a les 20 h. El divendres 18 de juliol serà el torn del duet format per Eugènia Correia i Lluís Cartes. Cartes és col·laborador habitual de Fundació ONCA, mentre que per a Correia serà la primera participació en una activitat promoguda per la Fundació. El duet oferirà una fusió de jazz, peces pròpies i versions que convidaran a vibrar en sintonia amb les obres de la nova exposició ‘Vincles’.
El 31 de juliol, també a les 20 h, el Museu Carmen Thyssen acollirà el concert ‘Flamenco-Jazz Project’ a càrrec del trio format pel guitarrista de jazz Vicenç Solsona, el guitarrista flamenc Manuel Alonso i el contrabaixista Juan Carlos Buchan. Els tres artistes, que participen per primera vegada en la programació artística de la Fundació ONCA, oferiran una proposta musical que fusiona flamenc i jazz.
Finalment, el divendres 1 d’agost, a les 19 h, al Museu de l’Automòbil d’Encamp, tindrà lloc el concert ‘A través de Bach’, un solo de viola interpretat per Esteve Ticó, músic de l’ONCA, que va ser membre de la Jonca i que ha finalitzat els estudis superiors al Conservatori del Liceu de Barcelona. Ticó interpretarà les ‘suites’ núm. 3 i 5 de Bach, en un recital que transformarà la música del compositor alemany en una experiència íntima i emotiva a través de la sonoritat profunda de la viola.