De fet, aquesta mateixa setmana es va fer públic l’edicte al BOPA que recull els 15.000 euros de subvenció governamental. Gràcies a aquesta aportació garantida, aconsegueixen “estabilitat” i no haver d’estar pendents de si reben una subvenció o no per poder tancar pressupostos. “Això també ens fa incrementar el pressupost i poder optar, no tant a fer créixer la programació, perquè no és una qüestió de volum de companyies, sinó de la qualitat de les companyies que venen”, exposa Casero. Amb tot, remarca que sempre s’ha comptat “amb companyies molt bones”, però ara “podrem accedir a algunes que ens hauria agradat portar i no podíem perquè se’ns escapaven de pressupost”.
I és que són conscients que de moment no cal anar massa més enllà en volum de programació, perquè tot just “estem creixent en públic” i per tant, no cal solapar espectacles perquè encara no hi ha sensació d’estar desbordat en cap moment.
Un dels espectacles que ja se sap que s’hi podrà veure és el ‘Foc i Lloc’ d’Emma Riba, que precisament aquest cap de setmana s’estrenarà a Fira Tàrrega. “I no és només que comptem amb ella, sinó que som una petita part de la seva producció”, explica, afegint que és important que es pugui visualitzar que “com a festival donem suport a al creació” i en aquest cas, a gent del país.
De fet, la presència d’artistes del país és sempre una constant i hi haurà quatre produccions locals. L’any passat, per exemple, membres de la Jodansa i la Jocand van treballar amb la companyia Eléctrico 28 en un ‘workshop’, i aquest any, es repetirà experiència però amb una proposta diferent. Si ara fa un any es va poder veure un tastet del procés creatiu exprés, ara l’espectador podrà gaudir de l’evolució que ha tingut la proposta.
I pel que fa a col·laboracions, a més de les ambaixades francesa i espanyola, una de les altres novetats serà la col·laboració de la delegació de la Generalitat. Per poder-ne tenir tots els detalls, però, caldrà esperar uns dies més.







Comentaris