L’edició d’aquest estiu ha comptat amb la participació de 23 formacions i ha estès la programació per municipis de tot el Pirineu, incloent-hi Andorra i la Catalunya Nord. En el cas andorrà, el festival ha ofert dues actuacions a l’església de Sant Germà de Sant Julià de Lòria, la tradicional al llac d’Engolasters, i una darrera a l’església de Santa Coloma.
La incorporació de Santa Coloma ha suposat una de les novetats de l’edició al Principat. El concert de José Hernández Pastor, celebrat el 25 de juliol a l’església romànica, va permetre al festival sumar un nou espai patrimonial al circuit andorrà i reforçar la seva aposta per combinar música antiga i patrimoni.
En el conjunt del festival, 11 de les 50 actuacions han penjat el cartell d’entrades exhaurides, mentre que moltes altres han registrat ocupacions molt elevades. El director del FeMAP, Alfons Pérez, ha qualificat el balanç d’“altament positiu” i ha destacat tant la resposta del públic com la valoració dels artistes, que han posat en relleu els espais escollits, l’organització i l’acollida dels espectadors.
Més enllà de l’activitat estrictament musical, el festival també ha generat retorn econòmic al territori a través dels packs turístics, que permeten combinar l’assistència als concerts amb una estada al Pirineu. Aquesta iniciativa ha generat enguany més de 100 pernoctacions directes, segons les dades facilitades per l’organització.
El FeMAP també ha mantingut la seva aposta per acostar la música antiga a nous públics. El programa FeMAP Social ha ofert 24 concerts en residències de gent gran, centres de salut mental i altres espais adreçats a col·lectius amb dificultats d’accés a l’oferta cultural.
La difusió del festival també s’ha ampliat a través dels mitjans públics. Ràdio Nacional i Catalunya Música han enregistrat les actuacions de 17 dels 23 grups participants, fet que permetrà donar continuïtat a la difusió de les propostes més enllà dels concerts celebrats durant l’estiu.










Comentaris