Espot garanteix el suport al sector literari i editorial “perquè es pugui internacionalitzar”

El cap de Govern destaca “el bon moment” que viu el sector i assegura que en cap cas es rebaixaran els 100.000 euros que s’han destinat enguany entre subvencions i dotacions de premis

Xavier Espot amb el síndics, Carles Ensenyat i Sandra Codina, passejant per la fira de Sant Jordi. A. M.

El cap de Govern, Xavier Espot, ha garantit durant la diada de Sant Jordi el compromís del Govern per donar suport al sector literari i editorial del país “perquè es pugui internacionalitzar”. Espot ha recordat que enguany s’han atorgat uns 100.000 euros en subvencions diverses i dotació de premis literaris i ha assegurat que “no ens plantegem de cap de les maneres reduir aquesta aportació”. De fet, s’ha mostrat satisfet del “bon moment” que viu el sector, que ha afrontat la jornada amb una vintena de novetats d’autors o editorials andorranes.

Espot, que considera que el trasllat de la fira a la Rotonda a causa de les obres que afecten la plaça del Poble és “prou idoni”, ha volgut celebrar “el bon moment que viu el món literari i editorial del país”. Aquest any els lectors han pogut trobar una vintena de novetats a les llibreries, ja sigui d’autors del país, o llibres editats al Principat, fet que considera “una prova fefaent de la bona salut que gaudeix el món literari i editorial del país”.

Pel que fa als reptes, no ha amagat que ara cal fer passos perquè els autors puguin consolidar-se, també, internacionalment. “Per això nosaltres cada cop destinem més diners per subvencionar la participació en fires literàries”, una tasca que ha destacat que es fa colze a colze amb l’Associació d’Editors, però també amb els diferents autors andorrans o residents, i que ha assegurar que hi ha el compromís de continuar-la. “Continuarem acompanyant el nostre sector cultural i, particularment, el nostre sector literari i editorial perquè es pugui internacionalitzar i pugui ser conegut fora de les nostre fronteres”, ha exposat, assenyalant també la qualitat dels autors del país.

Malgrat que no ha pogut detallar si el Govern planteja fer créixer les subvencions, sí que ha garantir que “de cap de les maneres es reduirà l’aportació”, una partida de diners que per aquest any ha sumat uns 100.000 euros entre subvencions per participar a fires literaris, dotacions de premis literaris i suport general al sector. Ara bé, també ha apuntat que si hi ha projecte interessants es valoraran i si cal un suport addicional, “per què no?”, ha dit.

Etiquetes: