Els llogaters de l’antic hotel Hermus pagaran entre 212 i 812 euros mensuals

L’Institut Nacional de l’Habitatge culmina el procés d’adjudicació dels vint pisos de l’edifici, que ha rebut 44 peticions, fet que deixa gent en llista d’espera per si hi ha alguna renúncia

Comentaris

Els pisos assequibles de l’antic Hotel Hermus d’Encamp.
Els pisos assequibles de l’antic Hotel Hermus d’Encamp. Anna Gonçalves

L’Institut Nacional de l’Habitatge (INH) ha completat el procés per adjudicar els 20 pisos de l’antic hotel Hermus, a Encamp, reconvertit en immobles de lloguer públic. En aquest cas, ha calgut recórrer a la participació d’una notària per decidir la concessió, ja que la convocatòria havia tingut més aspirants dels necessaris. De fet, s’ha aprofitat i ja s’ha decidit l’ordre pel qual s’aniran donant en cas de renúncia d’algun dels beneficiaris. La renda que es pagarà oscil·la entre els 212,26 i els 812,74 euros mensuals.

A diferència del que va succeir amb els habitatges de l’antic hotel Pellicer de Canillo, l’edifici encampadà, situat al número 9 del carrer Rene Boulard ha aixecat molt més interès. De fet, les peticions per poder accedir a un dels vint pisos disponibles havien més que duplicat la disponibilitat. Es van rebre un total de 44 sol·licituds.

Per tant, a l’hora de fer l’adjudicació, i sobretot pel que fa als immobles de dues habitacions, ha calgut el suport d’una notària. En aquest cas, Mònica Mirabet. A partir d’aquí, s’han adjudicat els 20 pisos i, a més, s’ha creat la llista d’espera amb els suplents. És a dir, aquells que hi tindran dret en cas que algun dels beneficiaris finalment renunciï a l’habitatge concedit.

Com és habitual, la renda que es pagui es vincularà també als ingressos de la persona o família beneficiària, amb la condició que no pot superar el 30% dels seus ingressos. I això afecta el preu que es cobrarà a aquests adjudicataris. El lloguer més baix serà de 212,26 euros. El més alt, en canvi, de 812,74.

A partir d’ara, l’INH es dona un mes per contactar amb les persones seleccionades i signar el contracte de lloguer. A partir d’aquí, podran accedir als habitatges, amb una durada màxima de cinc anys.

Comentaris (8)

Trending