La Creu Roja inaugurarà l’Arca d’Aixovall aquest divendres

L’entitat destaca la posada en marxa d’un projecte social pioner que oferirà habitatges temporals amb suport amb capacitat per a 68 persones i que busca promoure l’autonomia i la inclusió social

Comentaris

L'antic Hotel Peralba ja rehabilitat com a L'Arca d'Aixovall.
L'antic Hotel Peralba ja rehabilitat com a L'Arca d'Aixovall. M. P.

La Creu Roja inaugurarà finalment aquest divendres, 28 de novembre, l’Arca d’Aixovall, l’hotel social que gestiona l’entitat i que des de fa unes setmanes ja acull usuaris. L’antic hotel Peralba ha estat remodelat i adaptat a les necessitat del projecte de la Creu Roja i de moment ha servit per donar cobertura a persones amb seguiment des d’Afers Socials que fins a principis de novembre residien en pensions que han anat tancant.

Des de la Creu Roja s’ha destacat la posada en marxa per primera vegada al país un servei d’habitatges temporals amb suport. L’Arca d’Aixovall és un projecte social pioner destinat a oferir allotjament, estabilitat i acompanyament a persones i famílies en risc d’exclusió social a través d’un programa pilot que vol consolidar-se com un servei estable dins del sistema social. Aquest recurs sorgeix amb el suport del Govern, com a resposta als reptes actuals en matèria d'habitatge i exclusió social. Des de l’entitat es defensa que es tracta d’un model innovador d’inclusió i autonomia, basat en l’acompanyament personalitzat i la integració comunitària.

L’hotel disposa de 36 habitacions i té una capacitat màxima de 68 places. Entre els serveis que oferix destaquen suport socioeducatiu i sociocomunitari, servei d’àpats, servei de nit, control d’accés i de seguretat, cafeteria/restaurant oberta al públic i bugaderia i zones de lleure.

Des de la Creu Roja expliquen que el projecte pivota en tres eixos fonamentals: promoure l’autonomia i la inclusió social de les persones, proporcionar eines per desenvolupar habilitats personals, socials i laborals i garantir un entorn segur i estable com a punt de partida per a la recuperació. Es tracta, en definitiva, de combinar allotjament digne, suport socioeducatiu i inclusió comunitària.

De l’Arca se’n podran beneficiar persones i famílies en risc d’exclusió residencial o amb problemàtiques personals, familiars o socials, sempre que compleixin els criteris establerts pel ministeri d’Afers Socials. Un altre dels aspecte pendents d’aclarir és si les places seran 100% convencionades o no.

METODOLOGIA

Per tal de donar atenció, es disposa d’un equip multidisciplinari que fa un acompanyament personalitzat, des de l’acollida, passant per la intervenció (foment de l’autonomia i de les habilitats socials) i fins a la sortida (inserció laboral, allotjament i estabilitat personal). Tot adaptat als ritmes i necessitats individuals de cadascú.

Comentaris

Trending