Són dos dels canvis que, segons ha explicat a Altaveu la líder del grup parlamentari, Carine Montaner, s’han presentat des d’AE al projecte legislatiu. Un d’ells va en la línia ja expressada per altres formacions de l’oposició. Es considera que el termini proposat per Govern per passar de les quatre setmanes de baixa actuals a vint pel que fa als pares és massa llarg. Cal recordar que es vol un augment progressiu de la durada del permís en vuit anys, fins al 2033.
En el cas d’AE es considera que s’ha d’apostar per “un desplegament complet a partir del pressupost del 2027”. Així, Montaner defensa que “cal ser valents: o s’aplica de manera efectiva o no”. De fet, assegura que “els recursos hi són i, amb una millor gestió es poden trobar perfectament els fons necessaris per fer la transferència a la CASS i garantir aquesta equiparació”.
Des de la formació també es destaca un altre canvi que s’ha proposat via esmena. Es vol “assegurar que la baixa de paternitat serveixi realment per a la cura del nadó”. Per aquest motiu es demana que hi hagi un encreuament de dades entre el registre de permisos i la inscripció d’infants a les escoles bressol. D’aquesta forma s’aconseguiria “evitar que els nens estiguin a la guarderia mentre el pare està de baixa.
“Això permet posar el focus en el benestar de l’infant, reduir despeses als comuns per les llars d’infants i també prevenir costos sanitaris, ja que els primers mesos de vida són clau per al desenvolupament del sistema immunitari”, comenta Montaner. La parlamentària defensa que “són esmenes pensades amb una visió de país, que posen la família, la salut i l’ús responsable dels recursos públics al centre de les polítiques socials”.







Comentaris (3)