Fonts sindicals han apuntat que “trobem molt fort que Govern no hagi defensat als seus treballadors públics davant d’unes accions del tot menyspreables envers funcionaris que desenvolupaven les seves funcions i estaven treballant”. Davant d’això, “estem analitzant la situació i la vulnerabilitat que ha provocat l’actitud del Govern envers dels seus treballadors públics”. Es lamenta que l’administració, en funció de qui mana, “ens utilitza per tactisme electoral i poca cosa més”. I és que els darrers anys, a parer de les fonts sindicals consultades, “la deriva del desprestigi del funcionari” ha anat a més.
Davant de tot plegat, “la junta valorarà si cal dur a terme més accions ja que s’ha traspassat una línia vermella que el Govern no hauria d’haver acceptat”. I en funció d’allò que decideixi la junta “actuarem d’ofici o no”. Les fonts consultades han recordat l’existència del “codi penal que és molt clar respecte les injúries i actes denigrants a les persones”. A més, “el text legal distingeix entre ciutadans —on l'injúria ha de ser greu o amb publicitat— i les autoritats o funcionaris, protegits tant en formes lleus com greus si s'escau per raó del càrrec”.
Finalment, les fonts del Sipaag consultades remarquen que estaven al cas de la sortida de to d’Andreu vers les funcionàries de Protocol, que tant la CEA com l’administració han donat formalment per tancat després que la directora del departament governamental enviés una carta de queixa al president de la patronal i aquest en prengués nota. “Ho sabíem des de la setmana passada, al dia següent dels successos, i per ser respectuosos amb la presumpció d’innocència no havíem actuat. El que no esperàvem és la passivitat del Govern, que ni hi és ni se l’espera a l’hora de defensar el treballador públic”.









Comentaris (1)