Govern respon de forma desfavorable les peticions per revisar la classificació de llocs de treball

Funció Pública manté que com que les sentències dictades per ara, tres, no declaraven la nul·litat radical del procés si no que anul·lava les avaluacions concretes dels recurrents, no ha d’estendre els efectes de la decisió judicial i aboca els sol·licitants a haver d’acudir a la Batllia

Una imatge de l'edifici administratiu de Govern.

Govern ha començat a respondre de forma desfavorable les primeres peticions que diversos funcionaris han anat realitzant per sol·licitar a l’administració que revisi la classificació de llocs de treball que es va fer a cavall del 2023 i el 2024. Les demandes es van fer tenint en compte que els tres casos que van arribar a la Batllia van donar la raó als treballadors públics i el tribunal de primera instància va anul·lar aquelles avaluacions en considerar que no s’havia fet el procediment adequat. Els funcionaris hauran de portar ara les reclassificacions a la Justícia, fet que van voler evitar el primer cop.

I és que Funció Pública denega la petició de revisió considerant que les tres decisions judicials anul·len les avaluacions concretes fetes als demandants. Però que no dicta la Batllia, a l’entendre de l’administració, una nul·litat radical de tot el procediment. Sense aquesta nul·litat radical, entén el ministeri que lidera Marc Rossell i el conjunt de l’executiu que la decisió judicial no ha de tenir un efecte extensiu i, per tant, ha anat informant desfavorablement les peticions. S’han respost les que fa dos mesos que es van dur a terme. Se n’han fet prop de 200.

Més de 150 funcionaris han firmat perquè es torni a fer la reclassificació tombada per la Batllia

Amb tot, però, es considera que la resposta donada als primers peticionaris que han rebut ja la desestimació serà una mena de resposta tipus i, per tant, abocarà els funcionaris que ho vulguin a portar el cas a la Batllia. Caldrà veure quants funcionaris estan disposats a fer el pas. Perquè de les primeres revisions, només entre tresi i cinc van acabar a la jurisdicció quan n’hi van haver algunes desenes, poques però desenes, que van fer la sol·licitud administrativa que no va tenir continuïtat judicial en ser desestimades per l’administració.

SIPAAG i SEP impugnaran el reglament amb què Govern tancava l’‘afer de les reclassificacions’

És molt probable, han assegurat les fonts, que la situació canviï ara. I que hi hagi molts més treballadors públics que es decideixin a portar la causa a la Batllia. Cal veure quin paper jugarà en aquesta ocasió el Sipaag, i si té assessors jurídics que puguin assumir l’afer fent així les despeses més assumibles per al conjunt dels funcionaris. Alhora, els responsables del sindicat també esperen resposta a la impugnació del reglament regulador de les classificacions dels llocs de treball. En aquest cas sí que és clar que si hi ha desestimació, com sembla que serà, tot plegat acabarà a la Batllia.