Rechi torna a dirigir òpera a l’històric La Fenice

El director d’escena andorrà estrena demà a Venècia una nova producció de ‘Tosca’, en un escenari idíl·lic on han cantat tots els grans artistes del gènere

Comentaris

“Tornar a treballar a La Fenice, un teatre tan mític és un somni renovat i alhora una enorme responsabilitat”, diu el director d’escena andorrà Joan Anton Rechi abans d’estrenar per quarta vegada una producció en aquest històric teatre de Venècia. En aquesta ocasió, amb una nova posada en escena de ‘Tosca’, la cèlebre òpera de Giacomo Puccini.

Amb una escenografia oberta i monumental que combina espais exteriors que evoquen l’arquitectura clàssica amb l’esperit neorealista que va marcar el cinema italià dels anys cinquanta, Rechi aporta la seva mirada personal i la capacitat de reinterpretar els grans clàssics en sis funcions a La Fenice, i amb un repartiment internacional encapçalat per la soprano Chiara Isotton en el paper de Tosca, Riccardo Massi com a Cavaradossi i Roberto Frontali en el rol de Scarpia, sota la direcció musical de Daniele Rustioni.

Una de les escenes de 'Tosca'.
Una de les escenes de 'Tosca'. Michele Crosera

“Estrenar ‘Tosca’ a la Fenice és una mena de somni”, diu el director el dia abans de l’estrena. Tot i que no és la primera vegada que hi presenta una peça, un mai s’hi acaba d’acostumar, i és que és un lloc on han cantat alguns dels cantants més importants de la història de l’òpera, on s’han estrenat obres mítiques com ‘la Traviata’ de Verdi: “tota aquesta història sempre és un afegit de responsabilitat que tens quan hi treballes”. 

Una de les escenes de 'Tosca'.
Una de les escenes de 'Tosca'. Michele Crosera

‘Tosca’ és una òpera sobre el desig de viure segons les mateixes regles i sobre l’anhel de llibertat. Aquesta serà la quarta producció de Rechi al coliseu venecià, on ja ha signat Fidelio de Beethoven i dues versions diferents de Faust de Gounod. Després d’aquesta estrena a La Fenice, Rechi continuarà la seva intensa activitat internacional amb projectes als principals teatres d’Alemanya, després d’haver estrenat enguany també a Finlàndia, Espanya i Itàlia.

Etiquetes

Comentaris

Trending