Una meta compartida en la marxa solidària entre Madrid i Andorra

(AMB VÍDEO) La travessa ‘Andorra per la inclusió’, impulsada per Fundació A LA PAR i Tressis, culmina al Principat després de quatre etapes des de Madrid amb 40 ciclistes i prop de 80 participants en una experiència que reivindica el ciclisme com a eina de convivència

Grup ciclista "Andorra per la inclusió".

El repte ‘Andorra per la inclusió’ ha arribat aquest dissabte al seu destí final amb l’entrada de tot el grup ciclista a Andorra la Vella, posant punt final a una travessa de gairebé 700 quilòmetres iniciada a Alcalá de Henares i completada sense incidències destacables, a banda d’alguna caiguda puntual. L’expedició ha finalitzat l’últim tram des de Sort fins a la seu de MoraBanc, on ha estat rebuda per treballadors de l’entitat, de Tressis i pel grup de voluntaris que ha acompanyat la iniciativa durant tot el recorregut.

Segons el coordinador del projecte, Miguel Silvestre, l’arribada ha estat especialment significativa perquè ha permès completar l’objectiu central de la iniciativa: mantenir unit tot el grup fins al final del trajecte. “Hem arribat tots junts, en total 40 ciclistes des de Sort fins aquí, i en conjunt unes 80 persones entre equip i voluntaris”, ha explicat, destacant el valor d’una experiència que va molt més enllà de l’esforç esportiu.

L’objectiu de l’equip #TressisALAPAR ja és a tocar

Silvestre ha subratllat que el projecte, amb més de vuit anys de trajectòria, busca consolidar un espai de convivència real entre persones amb i sense discapacitat intel·lectual a través del ciclisme. “No és només un repte esportiu ni una acció solidària puntual; és un viatge d’aprenentatge compartit, on tots convivim, pedalem i aprenem”, ha resumit.

 

L’arribada a Andorra ha estat també un punt de trobada amb treballadors i voluntaris que han acompanyat la caravana logística durant totes les etapes, reforçant el caràcter col·lectiu del projecte. En aquest sentit, el coordinador ha remarcat l’impacte que iniciatives com aquesta tenen més enllà del trajecte: des de motivar famílies de persones amb discapacitat fins a fomentar l’ús de l’esport com a eina d’inclusió i socialització.

Els darrers quilòmetres s’han convertit en un passadís d’abraçades, felicitacions i cares d’esgotament barrejat amb satisfacció. Durant uns minuts, l’espai s’ha omplert de trobades entre ciclistes, famílies i voluntaris que s’han anat buscant entre la multitud després de quatre dies de travessa.

Més de 680 quilòmetres de ciclisme sense barreres

Amb la línia d’arribada ja creuada, l’organització posa el focus en el futur del projecte. “Ja estem pensant en el pròxim destí”, ha avançat Silvestre, que apunta a continuar ampliant la participació de persones amb discapacitat intel·lectual en el món del ciclisme i de l’esport en general com a objectiu central de les properes edicions.