“Ens sentim com a casa”: el Barça femení s’enamora d’Andorra

(AMB VÍDEO) Les jugadores blaugrana destaquen les instal·lacions, el clima, l’altura i la tranquil·litat d’Andorra la Vella en la seva primera concentració al Principat, pensada per reforçar el grup abans d’una temporada amb el repte de tornar a guanyar-ho tot

Escolta l'article ara…

0:00
0:00

El primer stage de pretemporada del Barça femení a Andorra la Vella no només està servint per acumular càrrega física i recuperar sensacions sobre la gespa. També està deixant una empremta entre les futbolistes blaugrana, que han coincidit a elogiar les condicions que ofereix el Principat. El bon clima, les instal·lacions, la natura i la proximitat amb Barcelona han centrat bona part dels discursos després de l’entrenament d’aquest divendres al matí a l’Estadi Comunal Joan Samarra, on l’equip continua preparant el curs 2026-2027.

La sessió ha estat marcada pel treball físic, amb una primera part d’exercicis de preparació, una estona amb pilota i diversos exercicis de finalització abans d’acabar amb recuperació al gimnàs. Pere Romeu no ha pogut comptar amb Aitana Bonmatí ni Laia Aleixandri, que continuen recuperant-se de les respectives lesions, mentre que Kika Nazareth ha començat l’entrenament però s’ha retirat per precaució en no trobar-se còmoda.

La nova incorporació Kerolin ha treballat al marge del grup i la sessió també ha comptat amb diverses jugadores del filial, tenint en compte que aquest estiu han marxat del primer equip jugadores com Alèxia Putellas, Mapi León o Salma Paralluelo. En acabar, mentre cinc futbolistes atenien els mitjans de comunicació, la resta de la plantilla ha dedicat una bona estona a fotografiar-se i signar autògrafs als infants que esperaven pacientment a les portes de l’estadi.

El Barça femení s’entrena a l’estadi Comunal d’Andorra la Vella.

Més enllà de la feina sobre la gespa, Andorra s’ha convertit en una de les grans protagonistes de la jornada. La portera Cata Coll ha assegurat que l’equip s’hi sent “com a casa” i ha destacat entre rialles que “no fa calor, això és important”, a més de posar en valor “el clima, les instal·lacions, els àpats i l’ambient”. La mallorquina també ha subratllat que entrenar en altura ofereix unes sensacions diferents: “És un aire pur, molt diferent de Barcelona”, i ha explicat que les jugadores volen aprofitar aquests dies tant per entrenar com per descobrir una mica el país.

En la mateixa línia s’ha expressat Carla Julià, satisfeta per unes instal·lacions que considera “molt bones” i per un clima que afavoreix la preparació, mentre ha recordat que aquest tipus de concentracions també serveixen perquè les noves incorporacions i les futbolistes del planter s’integrin i “es faci més equip”.

La portaveu del Sindicat, Rebeca Bonache.
Aitana Bonmatí, fotografiant-se amb les qui s'han apropat a l'estadi.

CLÀUDIA PINA, EXCOMPANYA DE TERE MORATÓ

Les sensacions també són positives entre la resta de la plantilla. Clàudia Pina ha remarcat que Andorra ofereix “un bon camp i un bon clima”, a més de la comoditat d’estar “a prop de casa”, i considera que l’altura pot convertir-se en un factor beneficiós per al treball físic d’aquest inici de pretemporada. També ha recordat quan va compartir vestidor amb l’andorrana Tere Morató, a les categories inferiors del Barça, i ha destacat que va ser una “molt bona companya” i una “gran golejadora”, destacant que té molts records d’ella.

Martina Fernández ha anat encara més enllà, definint el Principat com “un país molt bonic”, amb “un temps ideal” per preparar-se i unes condicions que li agradaria repetir en el futur: “Som al costat de casa, tenim la natura, unes vistes meravelloses i moltes facilitats”. Per la seva banda, Ewa Pajor, que visita Andorra per primera vegada, ha confessat que el país l’ha sorprès gratament: “M’agrada molt. És molt verd, amb moltes muntanyes, i espero poder veure’n més”.

La portaveu del Sindicat, Rebeca Bonache.
Vicky López protegeix la pilota davant l'oposició de la seva companya.

El Barça femení continuarà concentrat al Principat fins dilluns amb l’objectiu d’arribar en les millors condicions a l’inici d’una temporada en què tornarà a aspirar a tots els títols. Però, de moment, les campiones d’Europa ja han deixat clar que Andorra ha superat amb nota el seu primer contacte amb la plantilla blaugrana.

Comentaris

Trending