La tardor ja fa dies que ha arribat i l’oloreta de les castanyes va arribar amb ella. Fa dies les botigues les tenen a punt, també els moniatos i com no els panellets, aquests menjars tradicionals que ens acompanyen cada 31 d’octubre. I a les parròquies d’Encamp, Ordino, Escaldes i la Massana hi havia gana i ganes. Perquè com cada any desenes de persones s’han reunit per compartir una estona i gaudir d’aquesta tarda-vespre.
La primera parròquia a començar a repartir castanyes ha estat Encamp a les 18 hores, i era llarga la cua que hi havia esperant per recollir les seves, amb uns 600 quilos repartits. Després han seguit les altres parròquies, totes també amb un bon volum de gent, a qui l’ambient fred no aturat.
Però en aquest vespre de retrobaments i moments amb la família o els amics, també se celebra un altre esdeveniment, que cada vegada guanya més pes: el Halloween, aquesta tradició americana que ja està escampada per tot el món, i que també està present aquest divendres al Principat. Des del comú de la Massana, per exemple, han organitzat una gimcana terrorífica pels comerços de la parròquia, i on els participants han hagut de passar per diferents punts on han hagut de passar proves. El recorregut ha acabat a la plaça de les Fontetes, on s’ha fet una coreografia del mític tema ‘Thriller’ de Michael Jackson.