Els capricis que es regala el propietari ja els gaudeix el gos

La humanització de les mascotes impulsa el creixement dels serveis especialitzats a Andorra: les perruqueries o els salons de te per a gossos són el reflex d’una nova manera d’entendre el vincle entre animals i humans

Si el gos és, segons diuen, l’amic més fidel de l’home, aquesta fidelitat ha de tenir un retorn: bones cures, obsequis suculents, passejos de qualitat… L’atenció primmirada per les mascotes ha augmentat durant els últims anys. Una gran part de propietaris d’animals domèstics consideren el gos, el gat o el lloro un membre més de la família. Un membre que també ha de poder gaudir de les delicadeses amb què se serveixen els amos. Ja fa anys que, als països veïns, han anat obrint negocis orientats al gaudi i al benestar de les mascotes: cafeteries, perruqueries, guarderies, gelateries, etc.

Les botigues d’animals també han anat incorporant eines i ‘gadgets’ cada cop més sofisticats i especialitzats. El mercat s’ha expandit, sens dubte. A Andorra, aquest mercat encara és petit (el país, però, també ho és). Fa cosa de quatre anys va obrir la perruqueria canina i el servei de neteja especialitzat Lavakan al barri de Prada Ramon. Ara, a l’avinguda Meritxell, està a punt d’obrir un saló de te per a gossos (i propietaris).

La Laura és la perruquera canina de Lavakan, un servei de tall i neteja que pertany a la botiga Més Que Animals. Lavakan va obrir durant els primers temps de la pandèmia, fa cosa de quatre anys. El local està dividit en dues parts ben diferenciades: neteja i tall. La neteja es realitza amb una rentadora especial per a petites mascotes –en tenen tres– i hi ha dues possibilitats d’ús: neteja automàtica completa o combinació de neteja automàtica i manual.  “És una màquina pensada per al rentat de gossos, gats, petits animals domèstics, de companyia”, explica la Laura, que treballa sola a Lavakan. El ‘rentador’ és prou sofisticat: “La màquina treballa amb aigua polvoritzada. Primer surt aigua i sabó, després s’aclareix l’animal i finalment ve el procés d’assecatge”.

L’èxit d’aquest tipus de negoci és la comoditat: “El propietari no s’ha de deixar l’esquena a la banyera de casa. A més, tampoc li cal netejar tot el que embruta”. La cura d’aquesta mena de rentat també és un punt a favor: “Està tot més preparat. El sabó està més dosificat i l’aigua surt tèbia”

Segons la Laura, l’èxit d’aquest tipus de negoci és la comoditat: “El propietari no s’ha de deixar l’esquena a la banyera de casa. A més, tampoc li cal netejar tot el que embruta”. La cura d’aquesta mena de rentat també és un punt a favor: “Està tot més preparat. El sabó està més dosificat i l’aigua surt tèbia. L’assecador també està preparat per evitar problemes com ara un cop de calor”. La màquina –una mica aparatosa– no els estressa, diu la Laura, que fa dos anys que treballa a Lavakan després d’estar-ne disset a Lleida dedicant-se al mateix: “Potser tenen una mica de por al principi, però després ja veuen que l’aigua no surt a pressió. És aigua polvoritzada, per tant, cau com si fos pluja”. També apliquen ozonoteràpia, que “ajuda als problemes de pell”. I la màquina, a banda, fa una desinfecció automàtica, es ‘purifica’ autònomament. Per al servei de perruqueria, que també implica neteja, s’utilitzen productes especials, sabons de tractament, “sobretot si es tracta de gossos de pèl dur o si cal renovar-ne la capa”, explica la Laura mentre renta un ‘fox terrier’ al qual li ha aplicat un tractament especial: treure el greix de la pell, cobrir la cutícula, hidratar, tancar la cutícula, aplicar crema condicionadora… I, a més, fer-li un massatge mentre se’l prepara. Benestar envejable.

El local de L’Harmonia a l’avinguda Meritxell.
El local de L’Harmonia a l’avinguda Meritxell.

La perruqueria canina, doncs, “ofereix els mateixos serveis que una perruqueria convencional”. Hi ha, també, varietat de talls: de raça, comercial, especialitzats, ‘stripping’ (tècnica per renovar les capes de pèl en gossos que el tenen molt dur i evitar, així, que se’ls faci malbé, permetre que les noves surtin amb força). Una sessió de perruqueria canina pot durar un parell d’hores de mitjana: “Si no vols estressar l’animal, són ben bé dues hores: el gos descansa, es tomba. Tenim uns petits parcs especials amb un llitet”. L’activitat –assenyala– és intensa, no es queixa: “L’atenció per les mascotes ha augmentat notablement, sí”.

“Serà un lloc de trobada on tothom podrà tenir el seu pastís. Adoro els animals, els gossos. Sempre he estat molt pendent del meu gos, de la seva alimentació”

En un local de la part alta de l’avinguda Meritxell, la Maryline ultima els detalls finals per obrir en uns quinze dies L’Harmonia, un saló de te orientat al gaudi conjunt de pastisseria exquisida entre gossos i propietaris (sense compartir el mateix tipus de dolç, és clar). La Maryline, arquitecta originària de Normandia, va arribar a Andorra el 2022 i va voler fer un canvi de rumb en la seva trajectòria professional. Manté activitat laboral lligada a l’arquitectura a França, però aquí va optar per obrir un ‘showroom’ d’interiorisme a la part baixa de la carretera de la Comella. “Vull aportar una mena de ‘french touch’ al sector de la pastisseria a Andorra”, diu la impulsora de L’Harmonia, que també remarca la proposta novedosa de reunir mascotes i amos: “Serà un lloc de trobada on tothom podrà tenir el seu pastís. Adoro els animals, els gossos... Sempre he estat molt pendent del meu gos, de la seva alimentació”.

Els dolços, que prepararà la pròpia Maryline, estaran fets amb aliments de “primera qualitat”, naturals. Xocolata, pastanaga, llimona, avena… Els elaborats per als gossos no duran sucre, és clar. “Per nombre d’habitants, Andorra és un país en què hi ha un interès especial per la cura animal, per la qualitat en l’atenció. Amb bones infraestructures, bones clíniques veterinàries… Hi ha una filosofia del benestar”, apunta. A L’Harmonia, propietaris i mascotes estaran “al mateix nivell. Servirem el propietari de l’animal i l’animal mateix”. La Maryline, a més, diu que ha trobat a faltar bona qualitat pastissera a Andorra: “Aquí no hi ha la mateixa idea de la pastisseria que es té a França. Vull aportar una cosa nova. I tinc passió”.

Etiquetes

Comentaris (9)

Trending