Espot ha indicat que per ara no s’ha volgut parlar amb cap privat directament per tractar la qüestió, però sí que s’ha treballat amb les associacions que els representen, com són l’EFA i la CEA. D’entrada, per avaluar conjuntament el plec de bases que es traurà properament per als pisos que es volen construir a la Massana, i que ha de ser el primer projecte d’aquestes característiques que forma part del parc públic governamental. “Entenem que ells ja en faran difusió i taca d’oli, perquè es tracta que tothom pugui presentar-se al concurs”, ha exposat, remarcant que la voluntat és que el concurs no quedi desert com ha passat, per exemple, en les experiències provades pel comú d’Andorra la Vella.
Espot, de fet, ha tornat a defensar la col·laboració d’entitat públiques i privats, aprofitant la col·locació de la primera pedra de la residència d’Encamp, impulsada per MoraBanc. “Nosaltres sempre hem cregut que la iniciativa privada és positiva i que és compatible amb l’impuls de projectes per part del sector públic”, ha exposat, afegit que “si es troba un bon punt d’equilibri, som conscient que es pot anar més enllà i sempre podrem fer més coses”.
I és que com ja ha exposat en ocasions anteriors, “la problemàtica de l’habitatge té un abast tan gran que al final totes les receptes valen i hem d’utilitzar totes les palanques”. En aquest sentit, amb el treball fet amb les patronals s’ha mostrat convençut que des d’ara i fins al final de la legislatura, “com a mínim un projecte en aquest sentit el podrem tirar endavant”, trobant una oferta que sigui suficientment atractiva.
De la seva banda, el conseller delegat de Mora Banc, Lluís Alsina, s’ha mostrat disposat també a col·laborar amb el sector públic, com ja han fet en altres ocasions, i malgrat reconèixer que no tenen cap projecte sobre la taula lligat a l’habitatge, ha assegurat que estan “oberts a estudiar-ho”.









Comentaris