La Querola està formada per una cinquantena d’habitatges distribuïts en set edificis integrats a la muntanya. Els pisos tenen superfícies que oscil·len entre els 300 i els 700 metres quadrats i poden arribar a assolir preus de fins a sis milions d’euros. El projecte ha estat concebut per l’arquitecte francès Jean Nouvel amb la voluntat de minimitzar l’impacte visual de les construccions sobre l’entorn.
Durant l’acte de presentació, el promotor del complex, Xavier Santamaria, ha explicat que aproximadament la meitat dels habitatges ja s’han venut. També ha destacat l’aposta per materials del país, com la fusta, la pedra negra i el formigó, així com l’aplicació d’elevats estàndards d’eficiència i sostenibilitat energètica.
La culminació del projecte posa punt final a un llarg recorregut iniciat fa dues dècades. Tot i que la seva concepció es remunta a una realitat molt diferent de l’actual, la posada en marxa de La Querola arriba en un context marcat per les dificultats d’accés a l’habitatge que viu Andorra. Una circumstància que, inevitablement, converteix aquest exclusiu complex residencial en una promoció tan singular com controvertida.