El PS exigeix recuperar els antics requisits per accedir als ajuts a l’habitatge

La formació denuncia que l’enduriment de les condicions és un intent de Govern “per maquillar” i “fer veure que els ciutadans no necessiten suport”, al mateix temps que alerta que “moltes llars passaran ara a tenir problemes”

El president suplent del grup parlamentari socialdemòcrata, Pere Baró.

El president suplent del grup parlamentari socialdemòcrata, Pere Baró, ha criticat amb duresa Govern un cop analitzades les dades rebudes sobre les darreres convocatòries dels ajuts a l’habitatge de lloguer. Considera que la caiguda de demandes acceptades respon a una voluntat per part de l’executiu de “maquillatge” i d’intentar fer veure que no hi ha tantes llars que necessitin aquest suport econòmic quan, adverteix, la realitat és tot el contrari. Per això, ja avança la voluntat d’exigir que es faci marxa enrere i es recuperin les condicions prèvies a la convocatòria d’aquest 2026.

Les dades facilitades pel mateix ministeri d’Afers Socials arran de la demanda de Baró són clares. Enguany, amb les noves condicions, es refusa una de cada dues sol·licituds. De les 1.431 peticions gestionades, se n’han denegat 707. I en la gran majoria de casos el motiu és pel fet de no destinar més d’un 30% dels ingressos de la llar a la renda mensual del lloguer.

Els nous requisits dels ajuts al lloguer ‘tomben’ una de cada dues sol·licituds rebudes aquest 2026

Les xifres han indignat Baró. “Endurint els requisits maquillen el fet que la gent té problemes per accedir a un habitatge”, comenta el conseller general. Així, argumenta que “han volgut demostrar que els ciutadans no necessiten l’ajuda i ho fan restringint les condicions d’accés, quan amb l’actual situació el que haurien de fer és tot el contrari”. I és que, en aquest sentit, recorda la greu problemàtica de manca d’habitatge que afecta el país.

I a més, adverteix que, tot plegat, tindrà conseqüències. “Cada cop hi haurà més gent amb problemes”, alerta. Així, hi haurà “famílies o llargs que, fins ara, feien amb l’ajuda i ara no la tenen”. Per tant, les mesures del Govern, al seu entendre, “empitjoren un problema”. Per això, els acusa de tenir “falta d’actitud i d’aptitud” a l’hora de resoldre la crisi de l’habitatge: “tenen molt poca voluntat”.

Vista aquesta situació, el PS avança que “farem seguiment parlamentari” de com evolucioni tot plegat. I, sobretot, té una clara exigència a Govern: “De manera urgent i immediata han de modificar novament els requisits per evitar que la crisi de l’habitatge sigui encara més greu del que ja ho és.

Etiquetes: