La temporada d’hivern es tanca amb una ocupació hotelera que frega el 67%

La Unió Hotelera valora positivament la campanya, destacant la solidesa del sector, i atribueix la lleugera davallada (-0,23 punts) al fet que la Setmana Santa ha quedat fora del tram principal del període

Comentaris

Turistes en un carrer de la capital.
Turistes en un carrer de la capital. T. S.

Escolta l'article ara…

0:00
0:00

La temporada d’hivern 2025-2026 s’ha tancat amb una ocupació hotelera mitjana del 66,72%, mantenint-se pràcticament en línia amb els elevats registres de la temporada anterior (66,96%), malgrat un efecte calendari menys favorable derivat de la Setmana Santa. Des de la Unió Hotelera d’Andorra (UHA) es fa una valoració positiva d’una campanya marcada per la solidesa de la demanda, la regularitat de l’activitat turística i unes condicions de neu especialment favorables durant bona part de l’hivern. Un dels factors més determinants de la temporada ha estat la presència de neu ja des de l’inici de la campanya, fet que va permetre activar el mercat amb antelació, reforçar la confiança dels visitants i impulsar les reserves anticipades.

La patronal hotelera ha fet balanç aquest dilluns de la temporada d’hivern. Segons les dades facilitades, la temporada va començar amb força ja des del mes de desembre, amb una ocupació del 62,85%, superior a la de la temporada anterior i clarament per sobre de la mitjana habitual del període. Aquest bon comportament inicial va permetre consolidar una dinàmica molt positiva des de l’obertura de la campanya, especialment durant el pont de la Puríssima, les vacances de Nadal i els primers caps de setmana de neu.

Les bones condicions meteorològiques i l’arribada primerenca de la neu van permetre activar el mercat amb antelació i generar una percepció molt favorable de la temporada ja des de les primeres setmanes. Això va tenir una incidència directa sobre el ritme de reserves i sobre la confiança dels principals mercats emissors. En aquest context, molts establiments hotelers van poder treballar amb estratègies comercials més anticipades que en temporades anteriors, reforçant accions de venda directa, paquets vinculats a l’esquí, estades de curta durada i polítiques de prevenda especialment enfocades als períodes de més demanda. Aquesta capacitat d’anticipació ha estat un dels factors que expliquen la regularitat observada durant gran part de l’hivern.

Captura de pantalla 2026 05 18 a les 10.45.31
 

El gener va confirmar aquesta tendència amb una ocupació del 80,52%, consolidant un nivell d’activitat molt elevat tant en caps de setmana com entre setmana. El molt bon comportament de la primera setmana de gener, amb ocupacions especialment altes a pràcticament totes les parròquies, ja evidenciava una temporada amb una demanda molt activa i sostinguda.

El febrer va tornar a registrar xifres molt sòlides, amb una ocupació del 85,27%, mantenint nivells molt elevats d’activitat turística coincidint amb les vacances escolars internacionals i unes excel·lents condicions per a la pràctica de l’esquí. Des de la UHA es destaca especialment la regularitat observada durant gran part de la temporada i la capacitat del sector per sostenir una elevada activitat durant setmanes consecutives, en un entorn turístic cada vegada més competitiu i exigent.

Pel que fa al març, l’ocupació es va situar en el 70,88%, mantenint una bona dinàmica fins al tram final de la temporada gràcies al bon estat de les pistes, les nevades acumulades i la fidelització del client de neu.

Per tot plegat, des de la Unió Hotelera d’Andorra es considera especialment rellevant la solidesa mostrada per la demanda turística durant tota la campanya i la capacitat del sector per mantenir nivells elevats d’ocupació de manera continuada. La qualitat de l’oferta hotelera, la capacitat de comercialització anticipada, les bones condicions de neu i l’atractiu global de la destinació han estat factors determinants per consolidar una temporada d’hivern positiva, estable i amb una elevada regularitat en els nivells d’activitat.

Comentaris

Trending