Els fets van passar el desembre del 2014. L’empresari, força conegut en el món de la construcció, va signar el contracte de compravenda d’un local a Aixirivall amb un mecànic. Aquest necessitava un espai per poder guardar els cotxes que tenia per reparar. El pagament es va acordar per un import total de 115.000 euros, però la sorpresa desagradable va arribar a l’hora de fer l’escriptura i el tràmit no es va poder completar. El local presentava diferents irregularitats que no ho feien possible. Entre aquestes, que es tractava d’un buit sanitari amb una porta exterior il·legal, i per tant no es podia vendre. El Tribunal de Corts va condemnar a l’home el passat mes de març a una pena de tres anys de presó condicionals, que si volia evitar complir en ferm, haurà de fer front a la indemnització fixada a la víctima (121.000 euros en un màxim de quatre anys).
La defensa de l’empresari va presentar un recurs contra la sentència assegurant que existia un dret de pas i que, per tant, no es va perpetuar cap engany. Ressaltaven que entre el 2014 i el 2020, el comprador va tenir la possessió del local i “mai ningú li va dir res sobre el dret de pas”, així com que l’expedient sancionador que el comú de Sant Julià de Lòria va obrir per fer aquella porta sense permís mai es va arribar a executar i tampoc es va fer tancar la porta.
El ministeri fiscal va qüestionar aquestes argumentacions preguntant-se que “si existia un dret de pas previ, perquè ara en l’actualitat se n’ha hagut de demanar un de nou?”, tot fent èmfasi en el fet que l’home mai ha arribat a presentar cap document que demostrés que el tenia.
Per tot això, els magistrats han acabat considerant que sí que hi havia indicis que demostressin l’engany del condemnat per la compravenda del local d’Aixirivall, i que el dret de pas per poder obrir la porta d’accés exterior no existia, desestimant el recurs presentat i confirmant la pena interposar de tres anys de presó condicionals i al pagament de la indemnització de 121.000 euros.