Condemnat a tres anys un home que furtava al pis d’un amic per poder seguir apostant

L’acusat, processat en rebel·lia, va entrar en diverses ocasions al domicili per agafar diners i també va fer servir la targeta bancària de la víctima per jugar en un portal en línia

Sala de vistes del Tribunal de Corts. Altaveu

Si se l’acaba localitzant i trobant, haurà d’anar a presó. Com a mínim, sis mesos. El Tribunal de Corts ha condemnat a tres anys de presó, dels quals una sexta part de forma ferma a l’home que, l’any 2023, va ser enxampat per un veí, amb qui compartia amistat, accedint de forma il·legal al seu pis per cometre petits furts de diners. També s’ha considerat provat que va fer servir la targeta de crèdit de la víctima per jugar en línia. Tot ho feia, així es va explicar al judici, per poder continuar apostant, ja que al·legava tenir una addició al joc.

L’home va ser jutjat en situació de rebel·lia el passat juliol. I així continua. El processat tampoc s’ha presentat a la lectura d’una sentència que ha estat condemnatòria. Es consideren provats dos delictes. Per un costat, el de furt amb accés il·lícit a casa habitada. Per l’altre, el d’ús il·legítim de targeta de crèdit.

Els fets es remunten als primers mesos del 2023. Condemnat i víctima eren amics i, fins i tot, companys del gimnàs. El segon, però, va començar a detectar que de casa seva li desapareixen diners. En notar que el seu suposat amic s’interessava en excés pels seus plans, i especialment, per quan estaria o no al pis, va començar a sospitar que alguna cosa estranya passava.

Un addicte al joc s’enfronta a tres anys de presó per haver furtat al seu veí per continuar apostant

Per això, després de dues vegades on van notar a faltar diners -un cop 150 euros i una segona entre 50 i 60-, va optar per instal·lar una càmera de vigilància a la seva habitació, seguint el que li va recomanar la policia. I, mai millor dit en aquest cas, bingo. El dispositiu va caçar el processat entrant a l’estança, obrint el calaix on la víctima guardava la cartera i agafant efectiu.

Al judici, va quedar clar que l’home accedia al pis sense haver de forçar el pany de la porta. Ho feia aprofitant que convivia amb un familiar de la víctima i que aquesta tenia una clau del domicili. A banda, també hauria pogut fer una foto de la targeta bancària i la feia servir per accedir per apostar a portals de joc en línia. Inicialment, s’havia parlat de xifres més elevades, però, finalment, la fiscalia va considerar que el perjudici per aquesta acció es quedava en 250 euros.

Durant la vista, la defensa de l’acusat va admetre la majoria dels fets, però els va atribuir a l’addició que patia el seu representant. Així, apuntava que s’havia aficionat en excés al joc i que els diners que furtava els feia servir per poder continuar apostant. Per això, reclamava que aquesta situació fos tinguda en compte.

Ara, el Tribunal de Corts ha fixat sentència. Considera l’home culpable dels dos delictes pels quals va ser jutjat: furt en casa habitada i ús fraudulent de targeta de crèdit. Els magistrats fan cas a la petició que havia fet la fiscalia: tres anys de presó, dels quals sis mesos ferms. Per tant, si l’home s’acaba presentant davant les autoritats de forma voluntària o se l’enxampa, haurà de complir com a mínim aquest temps a la Comella.