Més de mig milió de viatgers a les línies regulars internacionals el 2025

(AMB DOCUMENT) Les companyies andorranes han realitzat 32.907 viatges, transportant un total de 258.636 viatgers cap al Principat i 257.103 cap a l’estranger

Comentaris

Autocars de línies internacionals a l'Estació Nacional d'Autobusos.
Autocars de línies internacionals a l'Estació Nacional d'Autobusos. Toni Solanelles

Escolta l'article ara…

0:00
0:00

Les línies regulars internacionals de transport públic d’Andorra han superat el mig milió de passatgers durant el 2025, consolidant una clara tendència a l’alça tant en nombre de viatges com d’usuaris. Segons les dades publicades aquest dijous pel departament d’Estadística, un total de 515.739 persones han utilitzat aquest servei, fet que representa un increment del 15% respecte a l’any anterior. D’aquests, 258.636 amb destinació el Principat d’Andorra i 257.103 cap a l’estranger.

Les companyies andorranes de línies regulars han realitzat 32.907 serveis al llarg de l’any, un 3,3% més que el 2024. D’aquests, 16.613 han estat viatges d’entrada al país i 16.294 de sortida, amb augments del 2,6% i del 4,1%, respectivament. En total, 515.739 persones han utilitzat el servei col·lectiu en els seus desplaçaments amb les companyies andorranes de línies regulars internacionals, fet que representa un increment del 15% en comparació amb l’any anterior. 258.636 persones ho han fet amb destinació al Principat d'Andorra (entrada), mentre que 257.103 han estat transportats cap a l’estranger (sortida), fet que representa un augment del 15,7% i d’un 14,4%, respectivament, respecte de l’any 2024

Barcelona continua sent la principal destinació, concentrant la gran majoria dels passatgers de sortida (60,7%), seguida de Lleida (25,9%) i Tolosa (8,7%). Altres rutes, com Porto o la Costa Daurada, tenen un pes menor, però presenten increments estacionals, especialment a l’estiu.

Captura de pantalla 2026 03 19 a les 10.33.49
 

El perfil dels usuaris continua dominat pels visitants, que representen el 81,8% del total, mentre que els residents al Principat suposen el 18,2%. Del total de visitants, el 40,7% resideixen a Espanya, el 38% resideixen a altres països (principalment a Gran Bretanya, Brasil, l’Argentina, Estats Units, Alemanya i Portugal). Únicament el 3,1% dels viatgers transportats durant el 2025 amb autobusos de línia regular internacional resideixen a França (tenint en compte que no es consideren les línies regulars de les empreses estrangeres que surten del Pas de la Casa).

Del total de passatgers no residents transportats durant l’any 2025, el 92,7% són turistes, mentre que els excursionistes representen el 7,3% Quant als motius de viatge, el 94% dels visitants es desplacen per raons personals. Les compres encapçalen el rànquing (29%), seguides de les visites a familiars i amics (19,6%) i del turisme esportiu (19,2%) i de natura (14,7%).

Per temporades, l’estiu ha estat el període amb més creixement de passatgers d’entrada (+16,1%), mentre que a la primavera s’ha registrat el major augment en sortides (+16,8%). En canvi, la tardor ha estat l’única estació amb una lleugera davallada en el nombre de serveis.

Etiquetes

Comentaris

Trending