Faltaven pocs minuts per a 2/4 d’1 del migdia d’aquest divendres. L’home en qüestió ha alertat de seguida la policia. No ha estat necessari que els bombers es traslladessin fins al lloc en qüestió, un edifici amb altres domicilis, amb alguns altres pisos. Per sort, més enllà amb les evidents marques que el foc ha deixat a la porta del pis en qüestió no s’ha hagut de lamentar cap més dany. Quan agents del servei d’ordre s’han traslladat al domicili, ja hi havia la titular del mateix. L’home que hi havia a l’interior del pis era la nova parella de la dona en qüestió.
El sospitós ha estat controlat una hora després del fet. Vers 2/4 de 2 de la tarda se l’ha anat a cercar i se li han demanat explicacions. Però com que les versions d’uns i altre eren tan diametralment oposades, més enllà de completar un interrogatori més o menys amplis, no s’ha procedit pas a la detenció de l’home
I la dona ha explicat que sospitava de la seva exparella com a autor de l’intent d’incendi. De fet, segons les fonts, hi ha diversos elements indiciaris que porten cap aquest home. El sospitós ha estat controlat una hora després del fet. Vers 2/4 de 2 de la tarda se l’ha anat a cercar i se li han demanat explicacions. Però com que les versions d’uns i altre eren tan diametralment oposades, més enllà de completar un interrogatori més o menys amplis, no s’ha procedit pas a la detenció de l’home. Tots els implicats són residents al país.
La policia elaborarà el dossier en qüestió i caldrà veure si es passa a l’autoritat judicial perquè ordeni noves diligències o amb els elements que es té sobre la taula és la pròpia àrea d’investigació del cos -els intervinents han estat funcionaris de l’àrea de patrulles- qui adopta noves mesures. I és que el primer que es pot mirar de fer és comprovar si l’home en qüestió, el presumpte sospitós, era en les immediacions del domicili en el moment que s’hi ha calat foc o no.
I és que encara que sortosament pràcticament al final no ha passat res, es podria arribar a atribuir al responsable del conat d’incendi un delicte prou greu. A banda dels danys, segons com es valori, es podria considerar que al darrere del comportament del ‘piròman’ hi hauria un atac contra la vida. I, a més, volent calar foc a un domicili concret, podria haver causat una desgràcia molt més àmplia encara. Però tot això ho hauran de delimitar els investigadors policials i, més encara, l’autoritat judicial.