“Neguit” del sector hoteler per la manca de mà d’obra per a l’estiu

La Unió Hotelera tem l’impacte que pot tenir en el servei no tenir prou treballadors, i reiteren que les persones que han treballat a l’hivern que ho puguin fer també l’estiu

La seu de la Unió Hotelera d'Andorra (UHA). ANA

La Unió Hotelera d’Andorra ha exposat que el sector està vivint amb “neguit” l’arribada de l’estiu per la manca de mà d’obra per fer front a la temporada i davant de l’esgotament de les quotes. “La situació no és gens favorable i realment està causant bastant neguit a la majoria dels empresaris, perquè no hi ha mà d’obra suficient per atendre la demanda que es preveu que hi haurà”, manifesta el president de l’entitat, Jordi Paris, assegurant que s’està donant una “tensió amb la majoria dels establiments per poder fer front dignament als serveis que es volen donar”. 

Segons Paris, el que més els preocupa al sector és que porten “tres temporades d’estiu igual” i el fet que aquesta temporada en particular “hem tingut una quota inferior a la de l’any passat, quan hi ha hagut més demanda perquè hi ha més establiments oberts”. En aquest sentit, lamenta que no hi ha una coherència entre la política migratòria i la turística. Tot i no tenir constància de cap establiment que hagi de tancar portes per manca de personal, sí que n’hi ha que han manifestat la seva preocupació pel servei que podran donar als clients. “No és una situació bona ni per al mateix empresari, ni tampoc és bona pel mateix turista”, destaca el president de la UHA, afegint que tampoc permet donar una estabilitat a les plantilles, informa l’Agència de Notícies Andorrana. 

Paris reivindica que poder comptar amb mà d’obra constant i estable “és necessari”, sobretot durant els mesos d’estiu, que hi ha molta feina i, per tant, necessiten aquestes plantilles. Entre les solucions, ells reiteren que s’ha de reduir el període de carència de cinc a tres mesos, és a dir, persones que han treballat a l’hivern que puguin fer també l’estiu. I una altra seria que treballadors que ja estan al país “que han donat una mostra que són persones vàlides” se’ls permeti “continuar una temporada més”.