No ho tenia fàcil Ian Moya. Com no es van cansar de repetir els membres del jurat al llarg de tota la gala el nivell del concurs musical de TV3 “és molt alt” i cada setmana es fa més difícil decidir qui ha de continuar i qui ha de marxar.
Aquest divendres, a més, la mecànica de la gala es va modificar. Les votacions del públic van decidir que en comptes de ser una gala convencional fos del revés, de manera que eren els espectadors els que decidien qui se salvava i qui anava a la zona de perill.
Al cantant andorrà li va tocar interpretar ‘Mon Cheri Go Home’, una peça que originalment interpreten quatre persones, els tres integrants de Fades i Maria Jaume. Aquest element per si sol, com posteriorment li va reconèixer el jurat, ja era una dificultat a afrontar.
En acabar l’actuació, el jurat el va advertir. “Hi ha hagut cosetes d’afinació bastant dures a treballar”, va manifestar-li Mama Dousha, que li va recomanar treball tècnic per corregir l’afinació i que es deixés anar. Alhora, però, també va destacar que al llarg del programa havia fet actuacions en les quals “t’hem vist brillar” i que precisament aquest divendres s’havia mostrat “molt alliberat”. De la seva banda, Alfred Garcia va coincidir a assenyalar els errors d’afinació però va valorar-li la capacitat interpretativa i la “naturalitat a l’hora d’assumir un rol”. “Tens mentalitat de diva i això ja és tenir el camí mig fet. L’actitud no es pot ensenyar i tu la tens de manera natural”, va assegurar-li.
Aquesta vegada, però com s’ha dit, el jurat no decidia d’entrada. Així que va tocar esperar les votacions del públic. Moya va quedar entre els sis concursants amb menys vots i per tant situats a la zona de perill. Experiència que ja havia viscut en la gala anterior, però en aquella ocasió va poder esquivar la sortida. Ahir va ser diferent. Els ‘coaches’ i el VAR musical van decidir salvar altres companys i finalment el canillenc i el seu company Arian van ser els dos concursants que van quedar en mans del jurat. Alfred Garcia va votar per Arian, Queralt Lahoz li va donar el seu suport assenyalant que li havien tocat cançons en les dues últimes gales que no l’havien afavorit i finalment el vot de Mama Dousha va ser definitiu: el seu suport també va ser per Arian.
Ian Moya, entre llàgrimes va acomiadar-se del programa tornant a cantar ‘Mon Cheri Go Home’, segurament més alliberat que durant la gala i abraçat amb la seva família va tancar el programa amb un: “Moltíssimes gràcies Catalunya, Països Catalans i Andorra que em doneu suport cada dia. El Ian que hi ha avui seguirà fent feina i brillarà”.