Dol a Escaldes per la mort de la mare de l’excònsol i excap de Govern Toni Martí

Teresa Petit Armengol va exercir sempre d’esposa i mare de dues persones clau en la història contemporània de la política andorrana; el funeral per l’escaldenca serà aquest dissabte a les 4 de la tarda a Sant Pere Màrtir

Teresa Petit durant l'homenatge al seu fill, el dia que Toni Martí va passar a donar nom al pavelló de Govern. SFGA

Escaldes està de dol per la mort de Maria Teresa Petit Armengol, l’esposa i mare de dues persones clau en la història contemporània de la política andorrana: d’una banda, Dot Martí Parramon, el seu marit, i, de l’altra, Toni Martí Petit, el seu segon fill (el gran s’anomena Dot com el pare). La rellevància especialment política de tots dos van marcar pràcticament la trajectòria vital, personal i familiar, de la finada, que havia fet al seu dia tasques sanitàries a la clínica Vilanova.

Teresa Petit havia nascut el novembre del 1932 i, per tant, hauria complert 94 anys d’aquí uns mesos. No obstant això, a nivell oficial ja els tenia perquè al seu dia, quan se la va inscriure al registre, hi va haver una badada. Petit va estar sempre al costat del seu marit, que combinava a nivell laboral tasques de barber amb gestor dels lloguers de casa Muntanya. I, sobretot, vivia intensament l’activitat política escaldenca. De fet, va ser un dels promotors de la parròquia, que naixeria el 1978.

Teresa Petit Armengol.

Amb Dot Martí de conseller general (1976-1984) i sempre politiquejant, el seu segon fill li seguiria l’estela política. I Teresa Petit faria després costat a Toni Martí, que va jugar tots els papers de l’auca. Conseller general, president de grup parlamentari, cònsol exitós i cap de Govern. Justament, la sobtada mort de qui va ser màxim mandatari governamental del 2011 al 2018 el novembre farà tres anys, va sumir Petit en una davallada emocional i física important. Aquesta nit passada es va acabar apagant.

La sala 3 del tanatori nacional, just davant per davant de l’accés a Urgències de l’hospital, acollirà aquest dissabte entre les 10 del matí i la 1 del migdia la vetlla de la finada. La missa funeral en record de Teresa Petit se celebrarà aquest mateix dissabte a les 4 de la tarda a l’església de Sant Pere Màrtir d’Escaldes.